وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به دنبال یک منطقه‌بندی جدید در کشور است، گفت: در این منطقه‌بندی استان‌ها از طریق تعامل با یکدیگر می‌توانند ضعف‌های خود را برطرف کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی در آئین معارفه استاندار جدید کرمان، اظهار کرد: بر اساس مشی اعتدال باید از همه گروه‌های سیاسی بر اساس رویکرد دولت تدبیر و امید در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بهره‌گیری کرد.پ

وزیر کشور با بیان اینکه همه مسئولان در برابر مردم مسئول و مدیون هستند، افزود: تعامل به معنای مداخله دادن مردم در فرآیند تصمیم‌گیری، اجرا و اقدام است و تاریخ نشان داده هر فرد و یا گروهی که به مردم تکیه کرده به قدرت دست یافته و هر فرد یا گروهی که از مردم فاصله گرفته، از امر خدمتگزاری به مردم محروم شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدالت به معنای پاسخگو بودن در برابر همه گروه‌هاست، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا موفق باشیم و الگوی حکومت دینی را مطرح کنیم، باید در حوزه اجرا، عدالت را محور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قانون محور عدالت است، گفت: باید در حوزه کارآمدی همه نقایص و کاستی‌ها شناسایی و برطرف شوند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز دنیا ما را در حوزه کارآمدی به چالش می‌کشد، افزود: در دنیای امروز همه به دنبال رفاه اقتصادی هستند و اگر نسخه رفاه اقتصادی از منظر دینی در کشور پیاده شود، می‌توانیم علاوه بر تقویت قدرت معیشتی مردم، به دنیا نیز یک الگوی مناسب معرفی کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار جدید کرمان باید در حوزه کارآمدی و اقتصاد موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: استاندار کرمان می‌تواند به عنوان استان معین دو استان دیگر مطرح شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به دنبال یک منطقه‌بندی جدید در کشور است، گفت: در این منطقه‌بندی استان‌ها از طریق تعامل با یکدیگر می‌توانند ضعف‌های خود را برطرف کنند.

وزیر کشور کرمان را محور منطقه جنوب شرق دانست و افزود: استاندار جدید باید تمام امکانات را برای پاسخگویی در این زمینه آماده کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تجهیز منابع و سرمایه مردم باید در برنامه‌های استاندار جدید کرمان قرار گیرد، گفت: باید با افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی کشور را افزایش داده و بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه نرخ بهره‌وری در حال حاضر زیر نیم درصد است، افزود: در حال حاضر مصرف شخصی و خانوادگی در ایران بسیار بالاست و می‌توان به راحتی مصرف موجود را تا 20 درصد کاهش داد.

وزیر کشور این کاهش را سبب رشد اقتصادی دانست و گفت: استاندار جدید کرمان می‌تواند با بهره‌گیری از فرهیختگان و نخبگان استان، با قدرت مناسب مصالح استان را شناسایی و تدبیر کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه سیاسی بر روی مدیریت سیاسی تاکید دارد گفت: این به معنای شفاف سازی، مسئولیت پذیری و قانون‌مند کردن رفتارهای سیاسی است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نه گروه سیاسی و نه حزب سیاسی است، گفت: این وزارتخانه از گروه خاصی حمایت نمی‌کند، گروه‌های سیاسی باید پرونده نظرات خود را به جامعه ارائه کنند و وزارت کشور تنها داور این بازی است.

وزیر کشور با تقدیر از توافق ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مردم در مجلس و نخبگان و فرهیختگان سیاسی و فرهنگی کرمان، تصریح کرد: کرمانی‌ها بار دیگر شعور سیاسی خود را برای حفظ منافع استان خود نشان دادند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همراهی، همدلی و اعتدال و عقلانیت در رفتار مردم کرمان در انتخاب استاندار جدید بر همگان روشن شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نخبگان سیاسی استان بر روی گزینه رزم حسینی به توافق رسیدند.

وی دولت‌ها را مظهر اراده ملت‌ها دانست و گفت:در انتخابات اراده مردم تجلی می‌یابد و تغییرات دولت‌ها به نوعی تغییر در گفتمان‌ها است.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت یازدهم با شعار گفتمانی اعتدال، تدبیر و امید پا به عرصه گذاشت، افزود: توقع مردم نیز بر انجام تغییرات در حوزه‌های مدیریتی به ویژه ارشد سیاسی است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تغییر یک مدیر به معنای ناتوانی و یا نارضایتی نیست.
وی با اشاره به اینکه اسماعیل نجار استاندار پیشین کرمان را حدود پنج سال است که می‌شناسم، افزود: نجار از مدیران پاک، صالح، با ارزش، با اخلاق و دارای توانایی بسیار زیاد است.

وزیرکشور با بیان اینکه مطمئنا دولت یازدهم از توانمندی‌های نجار استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: استاندار جدید کرمان نیز دارای رویکرد توسعه‌محور است.

وی با تاکید بر اینکه استانداران توسعه‌محور باید از آب، هوا و خاک تولید ثروت کنند، گفت: رزم حسینی این توانایی را دارد که بتواند از این نعمت‌ها در جهت خلق ثروت بهره‌گیری کند.

رحمانی فضلی با ابراز امیدواری از اینکه رزم حسینی در تجلی و محور توسعه‌گرایی در جنوب شرق کشور بتواند موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار جدید کرمان مدیون هیچ فرد و یا گروه سیاسی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار