در نشستی با حضور معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري بیمار شدن جنگل های بلوط این استان بررسی شد.

 معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري گفت: درختان بلوط به عارضه خشکیدگی دچار شده اند و کوچک و ریزماندن برگ ها، ریزشدن میوه بلوط، ریزش برگ ها و خشکیدگی کامل تاج و در نهايت خشك شدن كامل درخت از عوارض این بیماری است.
علي محمد محمدي، با بیان اینکه ۲۰ هزار هکتار از جنگل های این استان خشک شده است و در گونه های مرتعی نظیر گون نیز ۲۰۰ هزار هکتار از زمین ها خشک شده است، اضافه کرد: طرح تحقیقاتی بررسی عوامل موثر بر خشکیدگی این گونه ها با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان چهارمحال و بختياري و واحد حفاظت و گیاهپزشکی این اداره کل در حال اجراست.
وی، با بیان اینکه گسترش این پدیده در جنگل ها و مراتع به بروز خطرهای زیست محیطی منجر می شود و با تداوم آن و نابودی تنوع گیاهی، تنوع زیستی و جانوری استان چهارمحال و بختیاری نیز از بین می رود، افزود: گسترش این پدیده و افزایش بیابان زایی آفات جنگلی به اراضی کشاورزی هجوم آورده و سلامت مواد غذایی به خطر می افتد.
محمدی، هدف را رويكرد اجراي عملياتهاي بهداشتي و پاكسازي جنگل از پايه هاي آلوده و دچار خشكيدگي بيان كرد و مقرر شد كه ضمن بازديد از مناطق دچار خشكيدگي يك منطقه نمونه با رويكرد انجام برش هاي بهداشتي و اجراي كار تحقيقي پيرامون موضوع صورت پذيرد./س
برچسب ها: بیماری ، جنگل ، بلوط ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.