در فصل بارندگی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه مسیل ها‌ و حوضچه های ر‌سوب گیر و رود دره های شمال تهران از رسوبات و ضایعات پاکسازی و ظرفیت گنجایش آنها افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نور بخش معاون امور شهری و فضای سبز منطقه یک عنوان کرد: شمال تهران دارای 11 مسیل‌ اصلی است که در 6 مسیل‌ بیش از 12 حوضچه رسو‌بگیر احداث شده است تا رسو‌باتی که در طول مسیر جریان آب شسته و جابجا می شوند در حوضچه ها ته نشین و با انجام عملیات لایر‌وبی تخلیه می شوند.
نوربخش ادامه داد: حوضچه های رسوب گیر در مسیلهای‌ جمشید‌یه، گلابد‌ره، دربند، اسد آباد، ولنجک و خرگوش دره احداث شده است که در عملیات اجرایی در حدود 5 هزار و 500 متر مکعب‌ رسوبات از حوضچه ها جمع آوری و تخلیه شده است.

نوربخش افزود: 11 مسیل‌ منطقه با نظارت اداره مسیلها‌ و قنو‌ات شهرداری این منطقه هفته 2 بار لایرو‌بی،‌ پاکسازی و رسوبات آنها تخلیه می شود.

نوربخش بیان کرد: در هر بارندگی مقدار رسوبات وارد شده در مسیلها‌ی متفاوت بوده و کل رودخانه ها پس از هر بارندگی پاکسازی و نظافت و مسیلها‌یی که دارای حوضچه هستند با خارج نمودن رسوبات از حوضچه ها و مسیلها‌ی فاقد حوضچه با پاکسازی کل مسیل‌ لایر‌وبی می شود.

نوربخش تصریح کرد: شهروندان از ریختن نخا‌له های و ضایعات ساختمانی،‌ تخلیه فاضلاب، شاخه ها و برگ درختان و ظروف یکبار مصرف و دیگر زباله های خانگی در داخل رود‌ها، کانالها و نهر‌های رو باز و سرپوشیده خود داری کرده تا مفصل آبگر‌فتگی در آنها به وجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسوبگیر ، مسیل ، لایروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار