علی رغم نزولات کم استان سمنان ، تبخیز بالا ، عملکرد اغلب محصولات باغی این استان، بالاتر از متوسط عملکرد کشوری است .

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، سید مجید موسوی در شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به نقش مهم آمار در بخش کشاورزی گفت : وجود آمار دقیق در کل بخش کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و رسیدن به آمار واقعی از طریق اهمیت به شناسنامه بهره بردار و به سرانجام رساندن آن در کشور است .
 همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: کشت حفاظتی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی دارد و به نوعی نجات کشاورزی کشور، توسعه شیوه کشت حفاظتی است . ناصر توکلی افزود:به لحاظ بحث امنیت غذایی و وجود بیش از 800میلیون گرسنه در جهان ، در این بخش جای کار، تلاش و سرمایه گذاری اشباع ناپذیر است چون برای محصولات تولیدی به جز داخل در دنیا متقاضی و مشتری وجود دارد.
  وی بیان کرد: باور اینکه کشاورزی می تواند محور اصلی برنامه ها و پیشرفت باشد مهم است و به دلایل بحث امنیت غذایی باید بخش کشاورزی در جایگاه اول اقتصادی و مورد توجه خاص باشد.  معاون وزیرجهادکشاورزی گفت: بحث کشاورزی حفاظتی اولویت دارترین موضوع کاری در بخش است و به نوعی تنها راه نجات بخش با توجه به منابع آب و خاک، توسعه این روش است .
 توکلی خاطر نشان کرد: امروز حقیقتا ما از یک سوم ظرفیت های تولیدی بخش استفاده می کنیم و رسیدن متوسط تولید محصولات به یک رقم منطقی می تواند سه برابر معادل تولید امروز بدون افزایش سطح زیر کشت تولید داشت. /س
برچسب ها: محصولات ، باغی ، کشوری ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.