مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تغییرسوخت نیروگاه شازند از گاز به مازوت بر کیفیت هوای شهرهای اراک و شازند و روستاهای اطراف تاثیر منفی دارد

 انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: سوخت نیروگاه شازند به رغم مصوبه ها و تفاهم نامه ها، از ابتدای آذرامسال به مازوت تبدیل شده که این امر سلامت محیط زیست و مردم را تهدید می کند.
وی گفت : بر اساس تفاهم نامه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو،از ابتدای امسال می بایست روزانه شش میلیون متر مکعب گاز برای سوخت این واحد نیروگاهی در فصول گرم و سه میلیون متر مکعب در فصول سرد تامین شد که این توافق هم اینک نادیده گرفته شده است.
وی افزود : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در مهرماه سال جاری در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای اراک بر پیگیری تامین سوخت گاز این واحد نیروگاهی تاکید کرده بود
وی گفت : نیروگاه شازند یکی از منابع ایجاد آلودگی هوا در غرب شهر اراک است که به ویژه هنگام استفاده از سوخت مازوت باعث افزایش غلظت آلاینده ترکیبات گوگرد می شود.
انصاری افزود : با پیگیری های متعدد در سال 91 به مدت هشت ماه سوخت این نیروگاه به گاز تبدیل شد که میزان آن 889 میلیون متر مکعب بود و امسال نیز تا آبان ماه سوخت گاز به طور کامل تامین شده بود.
وی گفت : از ابتدای آذرماه دو میلیون لیتر از سوخت این نیروگاه به مازوت تبدیل شده که روزانه 150 تن گوگرد را در فضا منتشر می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود : در نامه ای از آزمایشگاه پخش فرآورده های نفتی و پالایشگاه اراک درخواست شده که تجریه ترکیبات مازوت را هرچه سریعتر به محیط زیست تحویل دهند که تا کنون نتایج این سنجش ها اعلام نشده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.