عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه مجدد طرح تحقیق و تفحص از پروژه های مشکن مهر کشور به صحن علنی مجلس خبر داد.

سید سعید زمانیان گفت:طرح تحقیق و تفحص از پرژه های مجلس مهر کشور در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان نیز خواستار رسیدگی به اجرای برخی پروژه های مسکن مهر شدند که از دستور کار نمایندگان آن دوره مجلس خارج شد.
وی، مکان یابی نادرست در برخی استان ها برای ساخت این واحدها، میزان اعتبار اختصاص یافته در سال های گذشته با عنوان تسهیلات بانکی از طریق وزارت مسکن و شهرسازی سابق برای اجرای این طرح، انتخاب پیمانکاران و نوع مصالح به کار رفته در ساخت واحدهای مسکن مهر را از محورهای مورد نظر برای طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر بیان کرد.
زمانیان، با بیان اینکه برخی با سوء استفاده از تسهیلات این طرح به درآمدهای میلیاردی رسیدند ولی به تعهدات خود در قبال تحویل واحدهای مسکن به مردم عمل نکردند، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از سوی جمعی از مالکان و تحویل گیرندگان این واحدها در کشور، مصالح استفاده شده در ساخت این واحدها از نوع بسیار نامرغوب بوده و در ساخت برخی واحدهای تحویل شده به مردم نیز نظارت کافی از سوی دستگاه های مسئول انجام نشده است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر دولت سابق و مسئولان پیشین وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم را بر اجرا و ساخت واحدهای مسکونی مهر انجام می دادند، دلالان و واسطه ها نیز از این بازار سوء استفاده نمی کردند
سید سعید زمانیان اضافه کرد:نبود نظارت کافی برا اجرای این طرح، مشکلات زیادی برای مالکان این واحدها ایجاد کرده است.
وی، در پایان از دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور خواست با ورود به این موضوع، به تخلفات اتفاق افتاده در این خصوص رسیدگی کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.