رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: اواسط در ماه سال جاری "جک استرو" وزیر خارجه انگلیس، به تهران سفر می‌کند.

"عباس‌علی منصوری‌آرانی" نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از سفر "جک استرو" وزیر خارجه انگلیس به تهران خبر داد و گفت: در مجالس شورای اسلامی و تمام مجالس دنیا گروه‌های پارلمانی تشکیل می‌شود تا ارتباط بین پارلمان‌های دنیا را برقرار کند که این ارتباط می‌تواند در توسعه روابط، گسترش آن و تسهیل و روان‌سازی ارتباطات بخش دولتی و خصوصی بسیار موثر باشد.   
 
وی افزود: مجلس هم به گونه‌ای با دولت و هم به گونه‌ای با بخش خصوصی در ارتباط است، لذا می‌تواند روابط را تسهیل کند، این در حالی است که در مجلس شورای اسلامی نیز گروه‌های مختلف دوستی تشکیل شد که مسئول یکی از این گروه‌های دوستی بنده هستم و با کشورهایی ازجمله سوئیس، بلژیک، انگلستان، یونان ارتباط داریم.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بنده دو هفته پیش از سفیر سه کشور سوئیس، بلژیک و یونان به مجلس دعوت کردم، در عین حال چون که کاردار غیرمقیم انگلستان نبود، مستقیما از جک استراو وزیر امور خارجه انگلیس دعوت کردم که به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.   
 
وی ادامه داد: این سفر در راستای توسعه روابط و تنظیم روان‌سازی بخش خصوصی و دولتی است و گفتگو پیرامون موضوعات منطقه‌ای است.
 
منصوری‌آرانی اظهار داشت:جک استراو دعوت ایران را پذیرفت و قرار شد نیمه دی ماه وی به تهران سفر کنند، که در این سفر در چارچوب ملاقات و مذاکرات ممکن است وی به اصفهان،‌ شیراز و کاشان سفر داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: من فکر می‌کنم آقای جک استراو با توجه به تجربیات خوبی که دارد می‌تواند در یک مصاحبه مطبوعاتی یا مناظره تلویزیونی حاضر شده و مواردی که قبلا مطرح شده است را در خصوص روابط ایران با انگلستان و رژیم صهیونیستی به صورت موشکافانه‌ای بررسی کند.
 
این نماینده مردم کاشان در پایان خاطر نشان کرد: روابط ما با انگلستان فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته و متاسفانه به دلیل عملکرد بسیار بد حاکمان انگلستان در قرون گذشته تاکنون مثبت نبوده و ما تصویر خوبی از آن‌ها نداریم، لذا آن‌ها باید تلاش کنند که این ذهنیت بد ایرانی‌ها را از بین ببرند در عین حال روابطشان را بر مبنای سیاست منافع دو طرفین تنظیم کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار