رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت حدود 15 هزار تن پسته از باغات این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی منطقه خراسان جنوبی ، سطح زیرکشت پسته را در استان 16 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 10 هزار و 726 هکتار بارور و 5 هزار و 777 هکتار غیر بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از افزایش 10 درصدی پسته در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: پسته این استان به خارج از کشور و همچنین استانهای مجاور بخصوص کرمان صادر می شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 13 هزار و 705 تن پسته از سطح 10 هزار و 724 هکتار بارور باغات استان برداشت شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان بشرویه با تولید 5 هزار و 731 تن از سطح 3 هزار و 900 هکتار بارور بوده است.

هادربادی از مهم ترین ارقام پسته استان را کله قوچی ، اکبری ، اوحدی ، احمد آقایی و پسته سفید ذکر کرد و یادآور شد: مرغوبترین پسته استان، ارقام کله قوچی و اکبری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اجرای طرح های تغذیه بار روشهای محلول پاشی ، چالکود ، نوار کود، هرس مناسب و ارائه مشاوره تخصصی به باغداران توسط کارشناسان سازمان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستانها را از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده این سازمان برای در خصوص افزایش تولید پسته اعلام کرد.

وی اظهار کرد: سامزان جهاد کشاورزی در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره از محل کارگروه توسعه کشاورزی و کمک های فنی ، اعتباری در اختیار متقاضیان احداث و نوسازی باغات قرار داده است.

هادربادی تصریح کرد: حدود 10 هزار نفر با احتساب مراحل تولید، فرآوری و انبارداری در خصوص محصول پسته در استان مشغول بکارند.

برداشت پسته از اوایل شهریورماه در استان خراسان جنوبی آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه داشت.

خراسان جنوبی مقام ششم سطح زیر کشت پسته کشور را داراست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.