برگرداندن اعتبار و احترام به بدنه سینمای ایران بهترین اتفاق 100 روز سینمای تدبیر و امید بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته جمعه 15 آذر ماه در بخش دوم با حضور "ابوالحسن داووی" (فیلم‌ساز) و اکبر نبوی(کارشناس) به تجلیل 100 روز سینمای تدبیر و امید اختصاص داشت.
 

"ابوالحسن داوودی" فیلم‌ساز در این باره گفت: نقد و بررسی اتفاقاتی رخ داده در 100 روز برای عرصه فرهنگ و سینما زود است.
 
وی افزود: اتفاقات افتاده در این عرصه از دید نقادانه، بیشتر در برنامه‌های کوتاه مدت است چراکه برنامه‌هایی میان مدت و درازمدت در طی این 100 روز به میزان ارزیابی نرسیده است.
 
"داوودی" بیان کرد: صحبت ما در زمینه اتفاقات اولیه و برنامه‌های کوتاه مدت و از بین بردن جوارح و آسیب‌های چهارساله وارده به بدنه سینما است.
 
"داوودی" اتفاقات 100 روزه سینما را اینگونه تشریح کرد: برگرداندان اعتبار و احترام به بدنه سینمای ایران بهترین اتفاق در طی این مدت زمان کوتاه بوده است.
 
"داوودی" بیان کرد: سینما فضای آشکار است بنابراین تا الان این موفقیت از آن مدیریت فرهنگی و سینما بوده است تاکنون اتفاقات بسیار خوب بود ولی از الان به بعد بسیار مهم‌تر است.
 
"اکبر نبوی" در ادامه عنوان کرد: انتخاب "حسن روحانی" به عنوان رئیس‌جمهور یک آرامش جمعی را در میان مردم ایجاد کرد که  در مرداد ماه به عنوان یک سینماگر نامه سرگشاده‌ای را برای وی نوشتم البته "حجت ایوبی" هم این آرامش را تسری داد.
 
"نبوی" اظهار داشت" سینما، ورزش، موسیقی و سیاست چهار پدیده روزگار جدید است و در نتیجه چهار کانون التهاب، اضطراب و تحول است در نتیجه استقرار و استمرار معقوله به نام آرامش در این چهار پدیده علمی نیست.
 
وی ادامه داد: سینما یک پدیده مهم اجتماعی است و معمولا حاشیه بر متن غلبه می‌کند و این آغاز همه التهاب‌ها، اضطراب‌ها، دلشوره‌ها، نگرانی‌ها و بدتر از همه ناامیدی است.
 
نبوی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از افراد می‌توانند حاشیه را اصل کنند یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سینما همین حاشیه‌ها بوده است و گویا برخی نانشان در حاشیه‌پردازی است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از حاشیه‌ها دوری کرد و همچنین برنامه "هفت" هم باید کمتر به حاشیه بپردازد.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: هفت ، فیلم ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.