قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری تهران این است که کلیه خدمات قابل ارائه به شهروندان معلول و جانباز برای فعالیت در سطح شهر مناسب سازی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الله بهروز با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از بخش های فعال در شهرداری تهران است که به معلولان سرویس دهی می کند، افزود:در همه زیر بخش ها از مترو گرفته تا اتوبوسرانی و فضاهی مختلف همانند ایستگاه ها اقداماتی را آغاز کرده ایم تا این دسته از مردم شهر نیز بتوانند از این امکانات راحت تر استفاده کنند.
وی با اعلام اینکه شهرداری تهران در تلاش است تا تمهیداتی فراهم شود تا بتوان به یک به یک معلول ان و جانبازان خدما ویژه ارائه شود، بیان کرد: به این منظور درخصوص مناسب سازی شرایط برای خروج از منزل و حتی مناسب سازی داخل منزل  این افراد اقداماتی را انجام داده و برخی دیگر را در دستور کار داریم.
قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: از سال گذشته با هماهنگی اداره کل سلامت شهرداری، مقرر شد برای خانواده هایی که دارای عضو معلول هستند و خروج از خانه یا محل سکونت به دلیل قرار گرفتن در طبقات بالایی ساختمان برای این عزیزان مشکل است، اقداماتی در قالب اصلاحات هندسی حتی در داخل خانه ها و قرار دادن بالابر انجام شود تا بدین ترتیب خدمتی به شهروندان معلول ارائه شود.
وی افزود: هر یک از شهروندان معلول که با این مشکلات مواجه هستند می توانند از طریق ارتباط با اداره کل سلامت شهرداری تهران به معاونت های حمل و نقل مناطق معرفی شوند تا این خدمت برای آنها صورت پذیرد.
بهروز با اذعان به اینکه نمی توان ادعا کرد در بهترین شرایط سرویس دهی به معلولان هستیم، تاکید کرد: مناسب سازی ایستگاه های BRT ، امکان تردد شهروندان معلول در پنج پایانه شهر تهران و نصب آسانسور در 27 ایستگاه متر تهران از مهمترین اقدامات صورت گرفته است اما از شورای اسلامی شهر تهران این درخواست را داریم تا شرایطی فراهم کند که  بتوان بخش هایی از بودجه حمل و نقل را صرف معلولان کنیم .
وی همچنین از فعالیت سرویس ویژه معلولان در طرشت به عنوان اقدامی که باید در شهر گسترده شود یاد کرد و گفت : شهروندان معلول می توانند با دریافت اشتراک از این سرویس بهره مند شوند.
برچسب ها: اتوبوس ، شهرداری ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار