رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین اثر توافق هسته‌ای به نوعی نخ نما شدن دروغ بزرگ ایران هراسی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،مرتضی خسروی اظهار داشت: توافق بزرگ هسته‌ای در نخستین مرحله با موفقیت به پایان رسید و انعکاس پر سر و صدایی در عرصه رسانه‌ها و محافل سیاسی و دیپلماتیک جهانی به دنبال داشت .

وی افزود: این توافق برای ما و دوستان داخلی اثبات کرد که به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی همان‌گونه که دشمنان و بدخواهان ملت ایران رو به انهزام و ضعف هستند ما رو به جلو و پیشرفت و قدرت یابی بهتر هستیم.

وی افزود:اگر بر اصول و ارزش‌های ایدئولوژیک و دینی، ملی و انقلابی خود پافشاری کنیم بسان فتح و الفتوح‌های متعدد ما در جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های موفق انقلاب، فاتح عرصه‌های دیپلماتیک نیز خواهیم بود.

خسروی گفت: شعار استقلال که از مبنایی‌ترین شعارهای انقلاب است به معنای واقعی کلمه تعبیر و تفسیر شد که باید روی پای خود بایستیم باید با اتکا و سرمایه‌گذاری بر نیرو و توان داخلی حتی‌المقدور همه نیازهای خود را بومی کنیم.

وی اظهار داشت : وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دانشگاهی است از متخصص‌ترین و متعهدترین کارشناسان سیاسی و دیپلمات‌های خبره که در عین تعهد به اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب فنون و اصول دیپلماسی را خوب می‌شناسند و در حد و قواره‌ای هستند که برای احقاق حق ملتی بزرگ در برابر قدرترین دیپلمات‌های عالم خدمتی بزرگ را ارائه کنند.

نماینده عالی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی افزود: در فرآیند موضع‌گیری نسبت به توافقنامه هسته‌ای دوستان و دشمنان واقعی خود را بیش از پیش شناختیم بسیاری از کشورها، نظام‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی ماهیت و نیت حقیقی خود را نسبت به جمهوری اسلامی برملا کردند.

خسروی پیروزی ما در این توافق هسته‌ای نشان داد که وحدت کلمه که از تأکیدات همیشگی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است و اتحاد، انسجام نیروها و قوای درون نظام تا چه اندازه در پیشبرد اهداف عالیه نظام موثر است.

وی افزود: با حمایت از سیاست‌های داخلی و خارجی، دولت تدبیر و امید خصوصاً در عرصه مناسبات و مراودات بین‌المللی پشت نمایندگان دولت و نظام در صحنه‌های بین‌المللی را قرص و محکم کرده تا آن‌ها برای صیانت و حفاظت از حقوق ملت مسلمان ایران و بلکه همه مسلمانان و مظلومان عالم در مجامع و محافل بین‌المللی با قدرت و شوکت و اعتماد به نفس ظاهر شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.