رقابت هاي كاراته قهرماني آسيا با درخشش كاراته كاران بسيجي پيگيري مي شود.

به گزارش خبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رقابت هاي كاراته قهرماني آسيا در حالي در امارات برگزار شد كه كاراته كاران بسيجي تاكنون توانسته اند در اين رقابت ها براي ايران دو مدال طلا،يك نقره و دو برنز كسب كنند.

در رقابت هاي روز اول كاراته قهرماني آسيا در رده جوانان، تيم كاتاي بانوان ايران كه متشكل از سه ورزشكار بسيجي باشگاه مقاومت به نام هاي سارا پاشازانوسی، نرگس حوری آبادی و نگار رجبي است با اعمال نفوذ اماراتي و به بهانه حجاب نتوانست به فينال راه پيدا كند تا بانوان ايراني به رغم شايستگي مدال برنز اين رقابت ها را كسب كنند.

در کاتای انفرادی جوانان آیسان شاهی پور ديگر بانوي ملي پوش بسيجي كه عضو باشگاه مقاومت است پس از استراحت در دور نخست، در نخستین مبارزه برابر نماینده ژاپن با 5 پرچم مغلوب شد تا درگروه بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد. شاهی پور در این گروه به دیدار نماینده سری لانکا رفت و موفق شد با 5 پرچم به پیروزی دست یابد و صاحب مدال برنز این دوره از پیکارها شود.

همچنين تیم کاتای جوانان ایران متشکل ازمعین برکم، عباس حیاتی فر و اسماعیل نخعی، سه كارتهكار بسيجي عضو باشگاه مقاومت پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماینده ماکائو با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد تا در برابر تیم کاتای کویت قرار بگیرد. تیم ایران پس از برتری مقابل تیم کاتای کویت به مدال طلا رسید.

در رقابت هاي امروز هم كاراته كاران بسيجي توانستند يك مدال طلا و يك نقره براي ايران كسب كنند.

در وزن به اضافه 76 کیلوگرم کوشا تیموری کاراته کای بسيجي، پس از برتری مقابل نمایندگان عربستان و کویت به نیمه نهایی رسید. که در این مرحله حریف اندونزیایی خود را 3 بر صفر شکست داد و پای به مرحله نهایی گذاشت. او در این مرحله موفق شد با نتیجه 2 بر صفر کاراته کای فلسطینی را مغلوب کرد صاحب مدال طلا شد.

همچنين در وزن منهای 55 کیلوگرم تیم جوانان، علیرضا شیرصفت ديگر ملي پوش بسيجي و عضو باشگاه مقاومت ابتدا مقابل نمایندگان چین تایپه و اردن پس از تساوی 4 بر 4 در هانتی برنده شد و گام به دور بعد گذاشت. در این مرحله شیرصفت به مصاف حریف عربستانی رفت و در حالی که 2 بر صفر از این کاراته کا عقب بود در پایان موفق شد به برتری 3 بر 2 برسد و راهی فینال رقابتها شود.کومیته کای جوان ایران در دیدار پایانی به مصاف کاراته کای خوش تکنیک و آماده ازبکستان رفت و با قبول شکست برابر وی به مدال نقره رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاتای بانوان ، وزن76 ، وزن55
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار