سهي عرفات بيوه ياسر عرفات رئيس سابق تشکيلات خودگردان فلسطيني روز جمعه اعلام کرد در مورد گزارش کارشناسان فرانسوي که مرگ همسر وي را طبيعي اعلام کرده‌اند، به دستگاه قضايي فرانسه شکايت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، پير اوليويه سور Pierre-Olivier Sur وکيل سهي عرفات در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفت : در روزهاي آينده يک تقاضاي تکميل گزارش کارشناسي به قضات مسئول رسيدگي به پرونده مرگ عرفات تسليم خواهيم کرد.

سهي عرفات نيز در تماسي تلفني با همين خبرگزاري گفت : پس از مشاوره با تعداد زيادي کارشناس حقوقي و مسئولان موسسه‌اي در سوئيس که بقاياي جسد عرفات را آزمايش کرده بود و نيز مقايسه گزارش کارشناسان فرانسوي و سوئيسي، تصميم گرفتيم از نتايج گزارش کارشناسان پزشکي فرانسه به دستگاه قضايي اين کشور شکايت کنيم؛ در روزهاي آينده نيز ديدارهايي ميان کارشناسان فرانسوي و سوئيسي براي بحث در مورد اين گزارش ها و مقايسه آنها با يکديگر، برقرار خواهد شد.

 سهي عرفات چهارشنبه گذشته و پس از اعلام خبر نتيجه بررسي‌هاي کارشناسان فرانسوي که مرگ عرفات را نه مسموميت با ماده راديواکتيو پولونيوم بلکه مرگي طبيعي تشخيص دادند، اعلام کرد همسرش ابدا به مرگ طبيعي از دنيا نرفته و شهيد شده است.

وي با اشاره به تناقضات ميان اظهار نظر کارشناسان فرانسوي و سوئيسي که با نمونه برداري از جسد عرفات، به نتايجي کاملا متضاد رسيدند خاطر نشان کرد :اينکه فرانسوي ها هيچ چيزي در مورد اين مرگ مشکوک پيدا نکرده‌اند جاي بسي شگفتي و تعجب است.

در حالي که کارشناسان فرانسوي گفته اند وجود گاز راديواکتيو طبيعي رادون در فضا، بالا بودن ميزان مواد راديواکتيو در جسد عرفات را توجيه مي کند، دکتر فرانسوا بوشو يکي از کارشناسان سوئيسي اين پرونده روز چهارشنبه اعلام کرد واقعا اين موضوع را درک نمي‌کند که همکاران فرانسوي وي چگونه به اين نتيجه گيري رسيده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار