در این مقاله نگاهی به تاریخچه تیم ملی فوتبال الجزایر و سوابق موفقیت های این تیم در عرصه رقابت های بین المللی و جام های جهانی فوتبال خواهیم داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،

تیم ملی فوتبال الجزایر واقع در قاره آفریقا تیمی نه چندان مطرح در سطح این قاره بشمار می رود. الجزایر 3 بار در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ و 2010 در جام جهانی شرکت کرده است.

از رقبای سنتی تیم ملی الجزایر را میتوان تیم های مراکش ، تونس و مصر که  به تازگی تبدیل به یک رقیب اصلی برای این تیم شده است را نام برد.

 
 جام جهانی 1982 اسپانیا

در اولین حضور تیم ملی فوتبال الجزایر در جام جهانی مصادف شد با اولین روز این مسابقات و رویارویی به قهرمان قاره اروپا ، آلمان غربی که تیم ملی الجزایر با پیروزی 2-1 از سد این تیم گذشت . الجزایر با تیم های آلمان غربی ، اتریش و شیلی هم گروه بود که از تیم ملی اتریش با نتیجه 2-0 شکست خورد و با تیم ملی شیلی با نتیجه تساوی به کار خود پایان داد .

جام جهانی 1986 مکزیک

تیم ملی فوتبال الجزایر برای بار دوم وارد رقابت های جام جهانی در کشور مکزیک شد . این بار با تیم های برزیل ، اسپانیا و ایرلند شمالی هم گروه شد که یکی از سخترین گروه های این دوره از جام جهانی بود .

تیم الجزایر در اولین بازی خود در 3 ژوئن در مقابل ایرلند شمالی با تساوی 1-1 به کار خود پایان داد و در مقابل تیم ملی برزیل و اسپانیا به ترتیب با نتیجه 1-0 و 3-0 تن به شکست داد و با یک امتیاز از گردانه رقابت ها حذف شد .

جام ملت های آفریقا 1990 الجزایر

کشور الجزایر میزبان هفدمین دوره جام ملت های آفریقا در سال 1990 شد تیم ملی الجزایر با تیم های نیجریه ، ساحل عاج و مصر هم گروه شد و با عنوان تیم اول با کسب 9 امتیاز از گروه خود با همراه تیم ملی نیجریه به  مرحله نیمه نهایی صعود کرد.در مرحله نیمه نهایی مسابقات تیم ملی الجزایر موفق شد با نتیجه 2-1 تیم ملی سنگال را از پیش رو بردارد تا در فینال حریف تیم ملی نیجریه شود که با نتیجه 1-0 در مقابل این تیم اولین قهرمانی خود را در جام ملت های آفریقا جشن بگیرد.

  جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

تیم ملی الجزایر برای سومین بار پا به عرصه رقابت های جام جهانی گذاشت و با تیم های آمریکا ، انگلیس و اسلونی هم گروه شد و در اولین بازی خود در مقابل اسلونی در 13 ژوئن یال 2010 با نتیجه 1-0 تن به شکست داد. در دومین بازی خود تیم ملی انگیس را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کرد و در آخرین بازی در مقابل آمریکا با نتیجه 1-0 شکست خورد و این بار هم  وداع تلخی را با جام تجربه کرد.

در سال 1984 تیم ملی فوتبال الجزایر در آخرین روز از مرحله مقدماتی گروه دوم رقابت های فوتبال جام ملت های آفریقا با تیم ملی نیجریه دست به تبانی و تیم ملی غنا علی رقم برتری 1-0 مقابل مالاوی از راه یابی به مرحله بعد باز ماند و تیم ملی نیجریه که به یک امتیاز نیاز داشت از این گروه صعود کرد و بعد از گذشت 28 سال در سال 2012 مدافع پیشین تیم فوتبال الجزایر از این ماجرا پرده برداری کرد .


بهترین برد تیم ملی الجزایر

در تاریخ 17 آگوست 1973 تیم ملی الجزایر توانست با نتیجه 15-1 تیم ملی یمن را شکست دهد تا بهترین نتیجه این تیم در تاریخ فوتبال الجزایر ثبت شود.

بدترین شکست تیم ملی الجزایر

در تاریخ 5 می 1980 در کشور آلمان تیم ملی الجزایر با نتیجه 5-0 در مقابل تیم آلمان غربی بد ترین شکست خود را تجربه کرد.

 
 افتخارات تیم ملی فوتبال الجزایر

جام ملت های آفریقا :

1 بار قهرمانی در سال : 1990

1 بار نایب قهرمانی در سال : 1980

2 بار مقام سومی در سال های : 1984، 1988

مسابقات مدیترانه :

1 بار مدال طلای رقابتهای مدیترانه در سال : 1975

1 بار مدال نقره رقابتهای مدیترانه در سال : 1993

1 بار مدال برنز رقابتهای مدیترانه در سال : 1979
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۲
عالی بود
آخرین اخبار