جدا شدن گروه تکفیری جبهه اسلامی وابسته به عربستان سعودی از ستاد ارتش آزاد سوریه، اصلی ترین گروه مسلح مخالفان این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رفاع السعد گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره دودستگی جدید در بین گروه های مسلح مخالف در سوریه گفت: خروج پی در پی گروه های مسلح از ستاد ارتش آزاد ساختار و موجودیت آن را به خطر انداخته و شکاف را در شاخه نظامی انقلاب سوریه تشدید کرده است. خروج جبهه اسلامی از ستاد ارتش آزاد بزرگترین ضربه به ارتش آزاد است. جبهه اسلامی شامل هفت گروه بزرگ مسلح در سوریه از جمله بازهای شام، آزادگان شام، لشکر التوحید و ارتش اسلام است. 

در ادامه این گزارش آمده است: ستاد ارتش آزاد با هشدار درباره جدا شدن گروه های مسلح از این ستاد آن را مشکلی جدی توصیف کرد. ستاد ارتش آزاد از بیانیه رسمی جبهه اسلام درباره خروج از آن غافلگیر شد. زیرا ستاد ارتش آزاد و جبهه اسلامی پیش از این درباره متحد شدن با یکدیگر توافق کرده بودند. خروج گردانهای مختلف از ارتش آزاد زمینه نگرانی فرماندهی آن را فراهم کرده است. ارتش آزاد همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس ژنو 2 در آستانه فروپاشی قرار دارد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار