هر نوع تحول در سیاست خارجی کشورما در بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران به ویژه تقویت همکاری‌های علمی با سایر کشور خواهد داشت.

ارسلان قربانی رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نتایج توافق ژنو بر افزایش، تقویت و تداوم روابط علمی فناوری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو 1 +5 و برخی کشورهای دیگر، با اشاره به افق روشن این همکاری‌ها، قطعاً تأثیرات قابل توجهی در گسترش و تقویت روابط علمی دیپلماسی ایران با سایر کشورها از جمله کشورهای 1+5 دارد و هر نوع تحول در سیاست خارجی کشورمان، در بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران به ویژه تقویت همکاری‌های علمی با سایر کشورها خواهد داشت هر چند که همکاری‌های ایران با کشورهای 3+3 پیش از این هم تداوم داشته است.

قربانی تصریح کرد: چالش‌ها و منازعات سیاسی در بهبود روابط و همکاری‌های علمی ایران تأثیرات مثبت زیادی دارد به تأثیر سوء تحریم‌ها از جمله عدم چاپ مقالات علمی دانشمندان تحریم رفت‌ و آمد دانشمندان و متخصصان ایرانی در برخی مراکز علمی خارجی و ایجاد تحریم‌ها و مشکلات اندی برای دانشجویان ایرای بورسیه اشاره شده است.

وی اظهار داشت: برای تحقق این ارتباط باید به میزان عملکرد و تعهدات کشورهای عضو 3+3 و البته بازنگری آنها در سیاستگذاری‌ باید توجه شود. البته جمهوری اسلامی ایران به تدریج باید سیگنال‌های این تأثیرگذاری را مشاهده کند، هر چند که همکاری با این کشورها به خود ما هم بستگی دارد به هر حال لغو تحریم‌ها و بهبود روابط کم رنگ شده نیاز به زمان ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.