در پی حضور گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان در بین تظاهرکنندگان اوکراینی در کیف ، دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه روز جمعه حضور مسئولان خارجی را در تجمعات اعتراضی در اوکراین « مداخله در امور داخلی » این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛‌ نخست وزیر روسیه در گفتگویی تلویزیونی گفت : « اگر مسئولان خارجی می توانند به راحتی با رهبران مخالفان دیدار کنند ، شرکت در چنین رویدادهایی معنای بسیار ساده ای دارد و آن مداخله در امور داخلی کشور است.»

روز چهارشنبه وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین ، به کیف سفر کرده است ، با دو تن از رهبران مخالفان اوکراینی دیدار و پس از آن در میان تظاهرکنندگان در میدان استقلال پایتخت این کشور حاضر شد.

پس از خودداری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا در آخرین لحظات ، از چند روز پیش میدان استقلال به محل تجمع طرفداران نزدیکی اوکراین به اروپا ، تبدیل شده است.

دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه همچنین در گفتگویی زنده با چندین شبکه تلویزیونی روس اعلام کرد هزینه‌های دفاعی بالای این کشور ناشی از اوضاع فعلی در جهان است.

مدودف گفت: «دیدگاه عمومی اینست که ما یک بودجه عمدتا نظامی داریم. برخی می‌گویند ما در بخش دفاعی خیلی زیاد هزینه می‌کنیم و دیگر بخش‌های بودجه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. شاید، درست است که خیلی بهتر بود اگر ما کمتر در زمینه دفاعی و تسلیحاتی هزینه می‌کردیم ولی اوضاع جهان اجازه نمی‌دهد».

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار