یک متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی گیاهخواری که در آن شیر و تخم‌مرغ نیز گنجانده شده است، رژیم غذایی کاملی است و همه نیازهای بدن را تامین می‌کند.

دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در خصوص رژیم گیاهخواری به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: رژیم گیاهخواری که در آن شیر و تخم‌مرغ نیز گنجانده شده، رژیم غذایی کاملی است.

فرحبخش با بیان اینکه سه نوع رژیم گیاهخواری داریم تصریح کرد: دسته اول گیاهخواران کامل هستند که از هیچ نوع محصولات جانوری استفاده نمی‌کنند این افراد به دلیل رژیم غذایی ناقصی که دارند در دراز مدت با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. دسته دوم شیر را نیز در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند که آن هم کامل نیست و توصیه نمی‌شود، اما در دسته سوم که شیر و تخم مرغ نیز می‌خورند تمام مواد مورد نیاز بدن تامین می‌شود و حتی توصیه هم می‌شود.

وی افزود: کمبود ویتامین B12 بارزترین مشکلی است که گیاهخواران کامل با آن مواجه می‌شوند از آنجایی که بدن انسان بین 3 تا 5 سال ذخیره B12 دارد در طولانی‌تر از این زمان فرد دچار مشکل می‌شود.


کم‌خونی، خشکی پوست، اخلالات مخاط دهان و زبان، کمبود کلسیم، خستگی عدم تمرکز، بی حالی، افسردگی و کاهش بنیه بدنی دیگر عوارض این رژیم غذایی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم ، غذا ، شیر ، گیاه ، تخم مرغ ، بدن ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.