سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایندگی از شهرداری تهران در نمایشگاه الکامپ امسال که از چهاردهم تا هفدهم آذر ماه با شعار زندگی هوشمند برگزار می‌شود، شرکت کرده است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرکز سامانه مدیریت شهری 137، مرکز نظارت همگانی 1888 و دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ارائه سرویس‌های الکترونیک شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را در این نمایشگاه همراهی می‌کنند.

تمامی سرویس‌های الکترونیکی که بر روی پرتال شهرداری تهران به آدرس www.Tehran.ir موجودند در الکامپ امسال عرضه شده اند. همچنین سرویس‌هایی که شهرداری تهران بر روی گوشی تلفن همراه ارائه کرده ، سرویس‌های بخش خصوصی مانند دفاتر خدمات الکترونیک شهر و نیز سامانه‌های مربوط به مشارکت‌ شهروندان در مدیریت شهری مانند 137 و 1888 نیز از مواردی است که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند.

در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی نیز خانه‌های IT و کانون‌های شکوفا معرفی شده و مهمترین اقدامات در زمینه ICT حوزه حمل و نقل و خدمات شهری نیز از دیگر بخش‌های غرفه شهرداری تهران است.

غرفه شهرداری تهران در الکامپ 92 مساحتی بیش از 300 مترمربع را شامل می شود که دارای سه بخش اصلی سرویس‌های الکترونیک شهرداری، جشنواره شکوفا و دفاتر خدمات الکترونیک است.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، این نهاد تا‌کنون توانسته است 140خدمت الکترونیک به مردم تهران ارائه دهد.

علی اصغر قائمی در همین رابطه به شهرنوشت اظهار داشت : سرویس‌های شهرداری از ارائه برچسب طرح ترافیک تهران شروع شده و به اخذ پروانه ساختمان می‌رسد، حتی نهادی مانند سازمان بهشت زهرا(س)هم سرویس جست‌وجوی هوشمند اموات روی اینترنت ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به حضور شهرداری تهران بعد از چندین سال در نمایشگاه الکامپ عنوان کرد : شهرداری تهران یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای ایران را در اختیار دارد و حجم داده‌ها و اطلاعات این پایگاه داده به بیش از 700ترابایت می‌رسد.

قائمی تصریح کرد : دیتاسنتر شهرداری تهران در طبقه همکف ساختمان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد. در این دیتاسنتر 10گیگا بیت بر ثانیه برای شبکه اینترانت در لایه اصلی سرعت فراهم شده است. همچنین 130مگابیت بر ثانیه ظرفیت اینترنت در این مرکز وجود دارد و یک پتابایت ظرفیت نگهداری داده در آن وجود دارد که 700ترابایت آن پر است و در 3ردیف این دیتاسنتر 600سرور قرار دارند.

وی افزود : همکاری میان این سازمان با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به‌ویژه سازمان فناوری اطلاعات ایران می‌تواند ثمرات مفیدی برای کل کشور داشته باشد.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار