در فصل بارندگی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه ، مسیل ها و حوضچه های رسوبگیر رود دره های شمال تهران از رسوبات و ضایعات پاکسازی و ظرفیت گنجایش آنها افزایش یافت .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: شمال تهران دارای 11 مسیل اصلی است که در 6 مسیل بیش از 12 حوضچه رسوبگیر احداث شده است تا رسوباتی که در طول مسیر جریان آب شسته و جا به جا می شوند در حوضچه ها ته نشین و با انجام عملیات لایروبی تخلیه شوند.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده خاطر نشان ساخت : حوضچه های رسوبگیر در مسیل های جمشیدیه ، گلابدره، دربند، اسد آباد، ولنجک و خرگوش دره احداث شده است که در عملیات اجرایی در حدود 5 هزار و 500 متر مکعب رسوبات از حوضچه ها جمع آوری و تخلیه شده است.

معاون شهردار منطقه یک به لایروبی مسیل ها اشاره کرد و گفت : 11 مسیل منطقه با نظارت اداره مسیلها و قنوات شهرداری این منطقه هفته ای 2 بار لایروبی, پاکسازی و رسوبات آنها تخلیه می شوند.

به گفته این مقام مسئول در هر بارندگی مقدار رسوبات وارد شده در مسیل ها متفاوت بوده و کل رودخانه ها پس از هر بارندگی پاکسازی و نظافت و مسیلهایی که دارای حوضچه هستند با خارج نمودن رسوبات از حوضچه ها و مسیلهای فاقد حوضچه با پاکسازی کل مسیر لایروبی می شوند.

مهندس نوربخش از شهروندان درخواست نمود از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی, تخلیه فاضلاب ، شاخه ها,برگ درختان و ظروف یکبار مصرف و دیگر زباله های خانگی در داخل رودها، کانال ها و نهرهای روباز و سر پوشیده خودداری نموده تا معضل آبگرفتگی در آنها به وجود نیاید.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار