سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال کشورمان گفت: برای آنالیز پنهانی کره ای ها به عشق تیم ملی از دیوار استادیوم بالا رفتم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، علیرضا منصوریان در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی گفت: در مقطع مقدماتی جام جهانی 2014 قبل از عید سال گذشته ما اردوی تیم خود را تعطیل کردیم و من 2 ماه در اختیار تیم ملی بودم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال کشورمان افزود: هرجا که تیم ملی قصد سفر به آنجا را داشت من از هفته قبلش به آنجا می‌رفتم. سمت و پست اصلا برایم مهم نبود و تنها هدف ما صعود به جام جهانی بود که تحولی بزرگ در فوتبال ما محسوب می شد. در واقع ما هم در در گوشه‌ای از کشتی که در حال رسیدن به مقصد بود، نشستیم.
 
وی تصریح کرد: اردوی نهایی تیم ملی زیر 22 سال از اول دی در تهران آغاز می شود. ما 5 دی ماه به کیش می‌رویم تا نوع آب و هوای محل تمرین ما همچون عمان باشد. کره ای ها نیز چنین ایده‌ای دارند و مهمان ما هستند.خوشبختانه فدراسیون تمام امکانات را برای اردوهای ما فراهم می‌کند.
 
منصوریان تاکید داشت: فدراسیون در حالی که در شرایط بی پولی است اما از همه طرف در تلاش است تا جایی کم نگذارد. خوشبختانه ما 8 و 13 دی ماه با کره‌ای ها بازی خواهیم کرد و کره هم با ما به تهران می‌آید تا با هم به عمان برویم.

AFC وضعیت سلامت بازیکنان را رغایت نکرده است

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال کشورمان ادامه داد: قرعه سختی به ما خورده است و با ژاپن-استرالیا و کویت هم گروهیم.گروه ما بسیار سخت است.همچنین AFC وضعیت سلامت بازیکنان را رعایت نکرده است و ما 3 بازی فشرده داریم.البته سعی کرده این تا کادر قبلی را حفظ کنیم و باید شرایطی را فراهم کنیم که در اردوی کیش 10 تا 15 درصد به قوای جسمی خود اضافه کنیم.

وی تصریح کرد:هدف اول ما صعود از گروه و رد شدن ازر مرحله پلی آف است.تیم بسیار خوبی داریم و بخش اعظمی از ان می توانند در اینچئون کره جنوبی باشند.74 ساعت پیش با کفاشیان جلسه ای داشتم و به وی گفتم که فدراسیون باید دستش باز باشد و حق انتخاب دارد.چه من نتیجه مثبت بگیرم و چه موفق کار نکنم فدراسیون باید برای 2016 یک انتخاب داشته باشد.البته نباید شرایط به گونه ای باشد که به اردو لطمه بزند.

ورزش و فدراسیون باید به خودباوری به مربیان داخلی برسند

منصوریان عنوان کرد:ورزش و فدراسیون باید به خودباوری به مربیان داخلی برسند.ما در نقطه ای هستیم که عمومیت درباره مربی خارجی صحبت می کنند.نسل آینده مربیان ما مسوولان را مجاب می کنند که به خودباوری برسیم.

وی در خصوص مسابقات تیمش گفت:دور اول مسابقات جام ملت های زیر 22 سال است.در ژانویه مقدماتی المپیک نیز به این مسابقات اضافه می شود.AFC ایده های خوبی انجام می دهد و به فوتبال پیه ما کمک زیادی می کند.

وی در مورد بازی استقلال و سپاهان عنوان کرد:من استقلالی ام و این قابل تغییر نیست.بعد از لطف خدا و کم خانواده ام هرچه دارم از این تیم است.دیدار استقلال و سپاهان دیدار خوبی بود و جدا از کیفیت به گمانم تصمیمات اخیر کمیته انضباطی تاثیر مستقیم روی بازی ها داشته است.

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال تصریح کرد:ما اجازه گرفته ایم تا از یک مارک البسه معتبر جهانی استفاده کنیم و برای اردوی نهایی این مارک را تست کنیم.مورد دیگری هم هست.اگرچه تاج و کاظمی همیشه نهایت همنکاری را با متا داشته اند اما باز خواهش داریم تا لیگ را طوری تنطیم کنند که نه همکاران من و نه تیم ملی آسیب ببیند.

منصوریان در مورد مقایسه کی روش و قطبی گفت:هردو دارای سیستم اروپایی بودند و هر دو به گروه و کار گروهی اعتماد دارند.من با جفت آنها کار کرده ام.کی روش سابقه 7 سال در منچستر و رئال بودنو قطبی هم دستیاری با مربیان خوب را داشته است و تفاوت بیشتر در نوع مدیریت بود.

وی در مورد آنالیز پنهانی از کره جنوبی بیان کرد:ریسک بسیار بالایی داشت که از کره جنوبی آنالیز کنم.آنها حفاظت فیزیکی زیادی داشتند و من به خاطر کشورم از دیوار استادیوم بالا رفتم و خوش حالم که توانستم کاری کنم.من حتی در آن آنالیز مجبور شدم تا حدود بیش از یک ساعت در سرویس بهداشتی بمانم.

قرعه کشی جام جهانی تاثیر زیادی در کار ما دارد

منصوریان در خصوص قرعه کشی بیان کرد:قرعه کشی تاثیر خیلی زیادی دارد و در مسابقات باید به دنبال شانس باشیم و در بهترین حالت اگر قرعه ما با سوئیس یا بلژیک،الجزائر یا اکوادور و بوسنی و یونان باتشد کار ما سهل الوصول تر خواهد بود.بعید می دانم در برزیل روی نیمکت تیم ملی باشم.

وی در خصوص قهرمانی در لیگ برتر گفت:نحوه لیگ به گونه ای است که شرایط برای قهرمانی استقلال مهیاست.رقیب سنتی ما پرسپولیس 7 بازی خارج از خانه دار د و این شرایط دشوار است.

وی در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی عنوان کرد:این تصمیم شخصی فرهاد بود.وی بازیکن خوبی است و فرزاد برادرش دوست صمیمی من است در حالی که عده ای قصد داشتند این موضوع را برعکس به اطلاع فرهاد برسانند.

کی روش از اصول اخلاقی اش عقب نشینی نمی کند

منصوریان در مورد رحمتی گفت:من به نوعی نماینده باشگاه استقلال بودم و قصد داشتم تا کاری کنم که رحمتی دوباره در تیم ملی باشد.رحمتی یکی از بهترین گلرهای لیگ است ولی تا زمانی که نخواهند من در این قضیه ورود نمی کنم.کی روش از اصول اخلاقی اش عقب نشینی نمی کند ولی همیشه نظرش روی رحمتی مساعد بوده است.

وی در مورد بازی پرسپولیس و میلان تصریح کرد:این دیدار بازی بسیار خوبی بود و رویانیان باعث شد تا پیشکسوتان پس از مدت ها دوباره در کنار هم جمع شوند و این باید برای همه باشگاه ها الگو باشد.به نظرم رضا شاهرودی بدشانس ترین بازیکن فوتبال ما بوده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال کشورمان در پایان با اشاره به توپ های جام جهانی خاطر نشان کرد:اگرچه در تیم زیر 22 سال ما با توپ های AFC بازی می کنیم اما توپ جام جهانی مارک آدیداس است و این رنگی بودنش نیز برای خودش دارای معانی خاص خود خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار