نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: جهاد علمی و مبارزات سیاسی دو رسالت خطیر روحانیت در طول تاریخ بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام و المسلمین مختار نظری شب گذشته در یادواره شهدای روحانی استان مازندران در محل مدرسه علمیه امام باقر(ع) مشهد با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ دو مسئولیت جهاد علمی و مبارزات سیاسی را برعهده داشته که در انجام هر دو رسالت موفق بوده است، گفت: اولین مسئولیت روحانیت جهاد علمی است که سابقه حدود یک‌هزار ساله دارد و به برکت این مجاهدت‌های علمی فقه شیعه در بین دیگر مذاهب پویاترین فقه است.

وی تصریح کرد: این آثار علمی که حاصل انجام موفقیت آمیز رسالت روحانیت در طول تاریخ بوده، به سادگی و در فضای آرامش به دست نیامده است، بلکه حدود 600 سال روحانیت در خفا فعالیت می‌کردند و مشکلات فراوانی را متحمل می شدند تا زمینه گسترش اندیشه اهل بیت را در جامعه فراهم کنند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: روحانیت شیعه همیشه با تاسی از سیره اهل بیت (ع) نقطه مقابل ستمگران تاریخ و از پرچم‌داران ایستادگی در مقابل نظام‌‌های استبدادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: علت فراگیری نهضت ها در بین اقشار مختلف مردم، در طول تاریخ، حضور روحانیون بوده که بدون شک به دلیل اعتماد تاریخی مردم به این قشر بوده است.

نظری با تاکید بر این که روحانیت در جنگ تحمیلی نیز نقش برجسته ای داشت، عنوان کرد: طلاب علاوه بر این که مبلغ رزمندگان در جنگ 8 ساله دفاع مقدس بودند، علیه حزب بعث عراق نیز می‌جنگیدند و در راه اسلام شهید می شدند.

وی با اشاره به قدرت منطقه ای ایران در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدون این که حضور فیزیکی در کشور سوریه باشیم، اما مدافعان انقلابی در سوریه و هم پای مردم سوریه در حال جنگ با ظالمان هستند.

گفتنی است، در ابتدای این یادواره، پیام تصوری آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز پخش شد.


برچسب ها: نماینده ، ولی ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.