محمدعلی ناجی:

"محمد اصفهانی" الگویم در موسیقی پاپ است

خوانننده موسیقی سنتی کشورمان گفت: علاقه شخصی‌ام موسیقی پاپ بوده و الگوی من در این زمینه محمد اصفهانی است.

محمدعلی ناجی، خواننده سنتی کشورمان در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فعالیتم در زمینه موسیقی سنتی، تاکیدی بر ماندن در این سبک ندارم و فکر می‌کنم که فرد آشنا به مبانی موسیقی ملی می‌تواند در موسیقی پاپ نیز فعالیت داشته باشد. امکان ورود‌م به موسیقی پاپ زیاد است.

وی اشاره کرد: خواننده باید جایگاه صدا و ردیف‌های موسیقی آشنایی داشته و به منظور آشنایی با ردیف‌های سنتی کلاس‌های سلفژ آوازی بگذارند.
 
وی افزود: قبل از خوانندگی، مداحی و قرآن کار می‌کردم و نیازی به این کلاس‌ها احساس نمی‌کردم ولیکن در حال حاضر برای تقویت صدایم در کلاس‌های سلفژ آوازی شرکت می‌کنم.

وی عنوان کرد: علاقه شخصی‌ام به خوانندگی، به روابط خانوادگی‌ام با مرحوم "ایرج بسطامی" و کمک‌های برادر ایشان "محمد علی بسطامی" در زمینه موسیقی برمی‌گردد که در آلبوم "سرمه سا" نیز به عنوان مدیر اجرایی با من همکاری کردند.

وی گفت: روابط خانوادگی‌ام با "ایرج بسطامی" و برادرش سبب شد با وجود علاقه‌ام به موسیقی پاپ در آلبوم "سرمه سا" سنتی بخوانم و الگویم در موسیقی پاپ، "محمد اصفهانی" و در موسیقی سنتی،  "شجریان" هستند.

گفتنی است، آلبوم "سرمه سا" شامل 9 قطعه و سروده شاعران بزرگی چون مولانا، رهی معیری و سرخوش تفرشی است که مضامین عارفانه را در برمی‌گیرد. سیاوش اسماعیلی به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده و حسن پرنیا، کریم قربانی و سیامک رئوفی به عنوان نوازنده در این آلبوم  با وی همکاری داشته‌اند.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.