معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: هزینه نبود فرهنگ حق تقدم سوار شدن به قطار در هر خط مترو ،10 میلیارد تومان است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام مرتضی جعفرپور  با اعلام اینکه زمان استاندارد پیاده و سوار شدن به مترو در دنیا 25 ثانیه است، اظهار کرد: بر اساس این زمانبندی ، 2.5 ثانیه برای باز شدن درب ها ، 2.5 ثانیه برای بسته شدن درب ها و 10 ثانیه هم برای زمان معمول سوار شدن مسافران در ایستگاه ها در نظر گرفته شده است .

حجت الاسلام جعفرپور افزود: متاسفانه در تهران در برخی ایستگاه های پر تردد توقف قطار تا 2.5 دقیقه زمان می برد و این درحالی است که برخی مسافران باز هم با جلوگیری از بسته شدن درب ها مانع از حرکت قطاری می شوند که چند صد مسافر در هر واگن از آن می خواهند به موقع به کارشان برسند.

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه راه حل معضلات این چنینی در شهر آموزش و فرهنگ سازی است، اظهار کرد: وقتی زمان حرکت در چند ایستگاه از دست برود خط با کمبود مواجه می شود . به طوری که مجبور می شویم برای جبران زمان در خطوط پرتردد یک قطار اضافه کنیم که این قطار با هزینه ای حدود 10 میلیارد تومان از مالیات مردم خریداری شده و به جای اضافه شدن به قطارها باید برای جبران زمان از دست رفته استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران در برخی زمینه های فرهنگی ورود پیدا کرده است،گفت: از آموزش مردم نتایج خوبی به دست آورده ایم. به طوری که با اطلاع رسانی در مورد سلام کردن و استعمال بوی خوش در محیط های بسته ای همچون ایستگاه ها و قطارهای مترو گامی در جهت تغییر فرهنگی شهروندان برداشته شده است.

حجت الاسلام جعفرپور خاطرنشان کرد: مردم باید این باور را بپذیرند که انسان ارزشمندترین رکن در حمل و نقل است و اگر قرار است ترافیک ناشی از خودرو های شخصی سلامت را به عنوان ارزشمندترین موضوع زندگی انسان تهدید کند، پس باید به فکر حل این ترافیک بود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران بر حمل و نقل انسان محور در این دوره از مدیریت شهری تاکید کرد و بیان داشت: شهروندان باید به این باور برسند که آنها باید نقش ایفا کنند تا مشکل ترافیک حل شود و در این راه نباید تصور کنیم همه مشکل را می دانند بلکه باید آموزش را لازمه مدیریت شهر انسان محور قرار دهیم.
 انتهای پیام/
برچسب ها: اجتماعی ، شرکت ، مترو ، تهران ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.