همگام با سي‌ودومين جشنواره تئاتر فجر،/5

افسانه ماهيان: خانه تئاتر حق دخالت در جشنواره تئاتر فجر را ندارد

عضو هیئت مدیره خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر اجازه دخالت در مسائل جشنواره تئاتر قجر را ندارد.

افسانه ماهيان، بازيگر و كارگردان تئاتر و عضو هيئت مديره خانه تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: خانه تئاتر در سياستگذاري‌ها مي‌تواند نقش داشته باشد اما در جشنواره تئاتر فجر كه دولتي است دخالتي ندارد، مگر اين كه اداره كل هنرهاي نمايشي از خانه تئاتر دعوت کند تا در اين زمينه مشاركت داشته باشد.

ماهيان، درباره اتهام منفعل بودن به خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر در همه زمينه‌ها فعاليت دارد و به هيچ‌وجه منفعل نيست، به طوري‌كه به شكايت‌هاي اهالي تئاتر رسيدگي مي‌كند و در رابطه با قرارداد تيپ هنرمندان و برگزاري نشست‌ها و جلسه‌ها مشاركت دارد و به موقع بيانيه صادر مي‌كند.

اين عضو هيئت مديره خانه تئاتر عنوان كرد: بايد سياستگذاران جشنواره يا دبير جشنواره از خانه تئاتر بخواهند كه در سياست‌ها و تصميم‌هاي جشنواره تئاتر فجر دخالت داشته باشد به ‌‌طوري‌كه بدون درخواست آنان اقدام ما معنا و نتيجه‌اي ندارد.

ماهيان بيان كرد: خانه تئاتر به لحاظ حقوقي و قانوني حق دخالت در مسائل جشنواره تئاتر فجر را ندارد، وقتي از خانه تئاتر خواسته نمي‌شود تا در اين امر سياست‌هايي پي‌ريزي شود، خانه تئاتر كاري در اين زمينه نمي‌‌تواند داشته باشد.

اين عضو هيئت ‌مديره خانه تئاتر درباره چگونگي جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: بعد از نتايج بازبيني مي‌توان راجع به چگونگي جشنواره تئاتر فجر امسال صحبت كرد، چرا كه من از آثار ارسال شده و اينكه كدام آثار تاييد و رد مي‌شوند اطلاعي ندارم و خوشبختانه متن من به‌نام "سه جلسه‌تراپي و يك مهماني" تا الان با مشكلي روبه‌رو نداشته است و اما بعد از برگزاري جلسه بازبيني مي‌توان با قاطعيت درباره اين امر سخن گفت.  

ماهيان افزود: طبق گفته مسئولان فرهنگي سياستگذاري جشنواره امسال براساس ديدگاه‌ها سليقه افراد نبوده و طبق قانون با آثار برخورد مي‌شود، به ‌طوري‌كه اگر نمايشي خلاف قانون كار شده باشد، مردود محسوب مي‌گردد.

انتهاي پيام/  ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار