انتقال پیکر ماندلا به بیمارستان نظامی/ برگزاری مراسم تشییع جنازه روز جمعه و یا شنبه آینده

پیکر ماندلا به بیمارستانی نظامی در پرتوریا منتقل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل خبرگزاری رسمی آفریقای جنوبی، پیکر «نلسون ماندلا» رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی به بیمارستانی نظامی در شهر پرتوریا منتقل شده است.
 
نلسون ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقا جنوبی شب گذشته ساعت 8:50 دقیقه به وقت محلی در سن 95 سالگی درگذشت.

وی مدتی بود که از عفونت ریه رنج می‌برد.
 
بعد از اینکه «جاکوب زوما»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خبر درگذشت ماندلا را اعلام کرد، این خبر به یکی از داغ ترین موضوعات شبکه‌‌های اجتماعی تبدیل شد و تعداد زیادی از هواداران او در برابر خانه‌اش در ژوهانسبورگ گرد هم آمدند.
 
منابع آگاه در آفریقای جنوبی اعلام کردند که پیکر ماندلا قرار است روز جمعه و یا شنبه آینده طبق خواسته وی به شهر گونو، زادگاه و سرزمین اجدادی او برای خاکسپاری منتقل شود.
 
بنا براین گزارش، پیکر ماندلا همچنین قرار است در طول 3 و یا 4 روز آینده برای برگزاری مراسم تشییع جنازه دولتی به یک بیمارستان نظامی منتقل شود.
 
مراسم یادبود وی قرار است در ورزشگاه ژوهانسبورگ که میزبان بازی فینال جام جهانی سال 2010 بود، برگزار شود. گفته می‌شود مقامات افریقای جنوبی نیز به احتمال زیاد در این مراسم شرکت خواهند کرد.
 
خبرها همچنین حاکی است که دولت افریقای جنوبی یک هفته عزای عمومی  اعلام کرده است و پرچم‌ها نیز به حالت نیمه افراشته در آمده است.
 
ماندلا پنجشنبه شب درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی خود در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار