در این مقاله قصد داریم تا توضیحات کاملی را در خصوص مشخصات تیم ها، نحوه سیدبندی و مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل را ارائه دهیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برای کسب ۳۱ سهمیه جام جهانی ۲۰۱۴ در سراسر جهان از ۳ مارس ۲۰۱۱ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ برگزار شده است.

شرح کامل این رقابت ها و انتخاب تیم ها به شرح زیر است:

آسیا: با حضور ۴۳ تیم که در نهایت 4 تیم انتخاب شدند.

آفریقا: با حضور ۵۲ تیم که در نهایت 5 تیم انتخاب شدند.

کونکاکاف: با حضور ۳۵ تیم که در نهایت 4 تیم انتخاب شدند.

آمریکای جنوبی: با حضور ۹ تیم که در نهایت 5 تیم انتخاب شدند و در کنار برزیل که میزبان بود 6 سهمیه را تصاحب کردند.

اقیانوسیه: با حضور ۱۱ تیم که در نهایت هیچ تیمی از این منطقه انتخاب نشد.

اروپا: با حضور ۵۳ تیم که در نهایت 13 تیم انتخاب شدند.

با انجام مرحله مقدماتی اسامی تیم های راه یافته به جام جهانی به همراه بهترین عملکرد آنها در جام های جهانی گذشته به شرح زیر است:



در ادامه مراحل جام جهانی، نوبت به نحوه سید بندی تیم های حاضر در جام جهانی رسید که این موضوع به همراه فرایندهای پیچیده ی آن در تاریخ 3 دسامبر سال جاری یعنی چند روز قبل اعلام شد که به صورت زیر است:


در این سیدبندی جدید تیم های سید 1 همان تیم های رده اول تا هفتم جدول فیفا به همراه برزیل میزبان بوده و همچنین در سید دوم تیم هایی از آفریقا و آمریکای لاتین، در سید سوم تیم های آسیایی و تیم های منطقه کونکاکاف و در سید چهارم تیم های قاره سبز یا همان تیم های اروپایی قرار دارند.
قوانین سیدبندی از آنجا مرسوم شد که در مراحل مقدماتی تیم های قدرتمند در یک گروه قرار نگیرند تا تیم های خوب بصورت ناعادلانه حذف نشوند ضمن آنکه در هر گروه تنها می تواند دو تیم اروپایی با دو تیم از قاره آمریکای جنوبی همگروه شود.

با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد، تیم های حاضر در ساعت 19:30 دقیقه به وقت تهران رقیبان خود را خواهند شناخت.

مراسم قرعه کشی مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل در کاستا دو ساوپ ایالت باهیا، حدود ۹۰ کیلومتری شمال سالوادور در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۲ مصادف با روز ۶ دسامبر ۲۰۱۳ انجام خواهد شد.
از آنجا که از قبل بازی ها و زمان و مکان انجام آنها تعیین شده، لذا پس از انجام مراسم قرعه کشی زمان دقیق انجام بازی های هرتیم کاملا مشخص خواهد شد.
ضمن آنکه کارشناسان فوتبال با سیدبندی عادلانه ای که صورت گرفته، معتقدند در این دور از رقابت های جام جهانی فوتبال تمامی تیم ها جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد و تیمی بهخاطر قرعه بد از رقابت ها حذف نخواهد شد.
حال باید تا ساعت 19:30 دقیقه منتظر ماند تا دید که تیم ملی فوتبال کشورمان در این مراسم با چه تیم هایی در یک گروه قرار خواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۳:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
امسال میریم مرحله بعد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۳:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
امسال میریم مرحله بعد
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۴:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۲
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
عقیل آبادانی
۱۴:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۲
انشالله گروه خوبی بیفته برای ایران
آخرین اخبار