یک انجمن دفاع از حقوق مسلمانان در فرانسه از هفته نامه فکاهی شارلی ابدو Charlie Hebdo مستقر در استراسبورگ به اتهام توهین به مقدسات اسلامی شکایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ این خبر پیش از این نیز توسط برخی رسانه ها منتشر شده بود اما ریشار مالکا، وکیل مدافع هفته نامه فکاهی شارلی ابدو آن را روز پنجشنبه رسما تایید کرد.
در فرانسه توهین به مقدسات فقط در منطقه آلزاس- موزل Alsace-Moselle که در مجاورت مرزهای آلمان قرار دارد،‌ جرم محسوب می شود.
هفته نامه فکاهی شارلی ابدو در شماره دهم ژوییه گذشته خود مطلبی توهین آمیز درباره قرآن، کتاب مقدس مسلمانان منتشر کرده بود و همین مسئله مسئولان یک انجمن حمایت از مسلمانان فرانسه را برآن داشت تا از این نشریه شکایت کنند. پیش از این نیز مسلمانان فرانسوی از همین نشریه به اتهام تحریک به تنفر نژادی به دادگاهی در پاریس شکایت کرده بودند.
در ماده یکصد و شصت و شش قانون کیفری منطقه آلزاس-موزل توهین به مقدسات جرم تلقی شده و برای آن حداکثر سه سال حبس در نظر گرفته شده است.
شارب، مدیر شارلی ابدو اعلام کرد کریم عشویی رئیس اتحادیه دفاع قضایی مسلمانان فرانسه که یک وکیل مدافع با دفاعیات آتشین است اعلام کرد، با شکایت خود برضد شارلی ابدو هم وقت و هم پول ما و دستگاه قضایی را هدر می دهد. شارب از این مسئله ابراز تعجب کرد که شارلی ابدو همزمان به اتهام نژادپرستی و توهین به مقدسات تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.
مدیر شارلی ابدو ادامه داد عشویی به خوبی می داند که توهین به مقدسات در دستگاه قضایی به عنوان جرم به رسمیت شناخته نشده است و شارلی ابدو به هیچ وجه یک نشریه نژادپرست نیست. وی تاکید کرد کریم عشویی با این اقدامات تلاش می کند خود را مطرح کند و برای تبلیغات از دین اسلام و پیروان آن استفاده ابزاری می کند.
 نوامبر سال دو هزار و یازده پس از آن که هفته نامه طنز شارلی ابدو تصاویری توهین آمیز از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد و اعتراض و خشم زیادی در جامعه مسلمانان فرانسه و دیگر کشورهای اسلامی برانگیخت، دفاتر این نشریه به آتش کشیده شد، پایگاه اینترنتی آن هک و شارب نیز به مرگ تهدید شد. اخیرا نیز این نشریه فکاهی فرانسوی تصاویری توهین آمیز منتشر کرد که انتقادات زیادی را در میان مسلمانان برانگیخت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار