سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد در حال حاضر روند صلح به علت مواضع و تجاوزات رژیم اشغالگر با بحران واقعی مواجه است و باید آمریکا این رژیم را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الحره ؛ "احمد عساف" در مصاحبه بااین شبکه  درباره اینکه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل امروز گفته است اسرائیل به همه توافق های سابق پایبند است و امیدوار است فلسطینی ها نیز به توافق ها پایبند باشند، گفت در رام الله و در سرزمینهای فلسطینی شهرک های اسرائیلی زیادی ساخته شده است تا امکان تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت را از بین ببرد و در نتیجه تلاش های دولت آمریکا را به شکست بکشاند. دولت آمریکا از ابتدای امسال تلاش های زیادی برای به نتیجه رساندن روند صلح انجام می دهد. آیا توافق های سابقی که نتانیاهو از آنها سخن گفته و اعلام کرده که به آنها پایبند است به او اجازه می دهد به این شیوه شهرک سازی کند؛ شیوه ای از نظر فلسطینی و کشورهای عربی و جامعه بین المللی غیر قابل قبول است. آیا توافق های سابق به نتانیاهو و ارتش رژیم اشغالگر اجازه می دهد کشتار روزمره علیه فرزندان ملت فلسطین مرتکب شوند. تنها از سه ماه پیش که عمر مذاکرات کنونی است، بیش از شانزده فلسطینی به شهادت رسیده اند. آیا توافق های سابق به نتانیاهو و شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی اجازه می دهد به طور روزمره به مسجد الاقصی یورش ببرند و این مکان مقدس فلسطینی ها را هتک حرمت کنند. این در حالی است که آخرین یورش آنها امروز صورت گرفته است.
وی درباره دیدارهای "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در رام الله با مسئولان فلسطینی، اظهار داشت "جان کری" امروز با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می کند. "محمود عباس" در این دیدار جان کری را از آخرین تحولات و اقدامات اسرائیل علیه شهروندان و سرزمینهای فلسطینی و تجاوزات اسرائیل علیه روند صلح مطلع خواهد کرد مبنی بر اینکه در حال حاضر روند صلح به علت این مواضع و اقدامات اسرائیل با بحران واقعی مواجه است و باید آمریکا موضع روشنی برای وادار کردن اسرائیل به عمل کردن به تعهدات خود براساس روند صلح، اتخاذ کند. ما از تلاش های آمریکا قدردانی می کنیم اما متاسفانه تاکنون به علت لجاجت اسرائیل و اقدامات اسرائیل عملی نشده است به همین علت اسرائیل باید از همه این جنایات و اقدامات و مواضع دست بردارد.
"احمد عساف" درباره حرف و حدیث ها در خصوص بالا بردن سطح مشارکت در مذاکرات مستقیم به این معنا که محمود عباس با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد، اظهار داشت ابومازن بارها اعلام کرده است اگر این دیدار به نفع ملت فلسطین باشد و باعث پیشبرد روند صلح شود و اسرائیل از مواضعی که اعلام کرده است و اقدامات خود عقب نشینی کند، منعی در آن نمی بیند. "ابومازن" در عین حال گفته است اگر هدف از دیدار فقط خود دیدار و دیدار ظاهری به منظور گرفتن عکس باشد و اسرائیل سیاست های توسعه طلبانه خود را اجرا کند، دلیلی برای این دیدار وجود ندارد زیرا فقط باعث افزایش یاس و ناامیدی ملت فلسطین و شهروندان عرب خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار