نایب رئیس کمیته زنان پارالمپیک آسیا مدعی شد با توجه به تنوع مذاهب و فرهنگ‌ها در قاره آسیا، کمیته پارالمپیک آسیا به دنبال طرح و تدوین جدیدی برای حضور بیشتر زنان در این مسابقات است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چان هی جا از کره جنوبی گفت: به منظور شرکت در نخستین اجلاس کمیته زنان پارالمپیک آسیا در تهران حضور دارم که ساختار و قوانین اصلی کمیته پارالمپیک آسیا ثابت هستند اما در کنار این تلاش می‌شود تا شرایط به گونه‌ای شود که تعداد بیشتری از زنان کشور‌های آسیایی با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف امکان حضور در رقابت‌های پارالمپیک را داشته باشند.

وی افزود: باید در تمامی کشور‌ها اعتبارات اختصاص یافته برای ورزشی زنان و مردان معلول برابر باشد تا زنان نیز علاوه بر حفظ موقعیت موجود، فرصت حضور در عرصه‌های ورزشی را یافته و برای کشور‍‌های خود مدال آوری کنند.

وی ادامه داد: اگر چه تعداد مردان معلول کره‌ای شرکت کننده در بازیهای پاراالمپیک لندن تقریباً دو برابر زنان معلول در این رقابتها بود اما تعداد مدال هایی که زنان کسب کردند با تعداد مدال های کسب شده توسط مردان معلول برابری می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: 80 درصد اعتبارات تخصیص یافته به ورزش پارا المپیکی توسط دولت تامین شده و 20 درصد نیز توسط فدراسیون های ورزشی تامین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار