باکري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

مصرف "شير"کاهش نيافته است/ صادرات 300 هزار تن انواع فرآورده‌هاي لبني در سال

دبير انجمن صنايع لبني با اشاره به اينکه مصرف سرانه‌ي شير هر ايراني 89 کيلوگرم است، تصريح کرد: مصرف سرانه در کشور کاهش نيافته است.

رضا باکري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هر مصوبه‌اي که در ستاد تنظيم بازار به تصويب برسد اهل صنعت همان را اجرا مي‌کنند، گفت: در صورتي که قيمت شير خام ثابت بماند بهاي لبنيات تغييري نمي‌کند.

وي تاکيد کرد: در صورت افزايش قيمت شير بهاي لبنيات نيز 18 درصد افزايش مي‌يابد.

باکري در پاسخ به اين پرسش آيا مصرف سرانه‌ي شير در کشور با کاهش روبه رو بوده است، افزود: در برخي مصاحبه‌ها به اين مطلب اشاره شده اما براساس گزارش مرکز آمار ايران کل شير خام توليدي کشور 6.7 ميليون تن و مصرف سرانه 89 کيلوگرم است که اين ميزان با ميزان مصرفي گذشته تفاوتي ندارد.

وي ادامه داد: مستنداتي که نشان دهنده کاهش مصرف سرانه باشد به دست من نرسيده‌ است.

باکري با اشاره به اينکه کاهش مصرف به معناي اين است که 6.7 ميليون تن شيرخام توليدي کشور روي دست دامداران مانده و ما با بحران مازاد نياز مواجه هستيم، گفت: من از هيچ کارخانه‌اي چنين گزارشي دريافت نکرده‌ام .

وي ادامه داد: اين مصرف به هيچ عنوان مورد تاييد من نيست به اين دليل که اگر چنين اتفاقي رخ داده شيرهاي اضافي در کجا ذخيره شده است؟

دبير انجمن صنايع لبني با بيان اينکه سالانه حدود 300 هزار تن انواع فرآورده‌هاي لبني به ساير کشورها صادر مي‌شود، ادامه داد: عمده اين محصولات شامل ماست، دوغ، پنير و بستي هستند.

به گفته باکري، صادرات فرآورده‌هاي لبني به کشورهاي عراق، امارات، کويت ، عربستان و افغانستان انجام مي‌شود.

وي تاکيد کرد: ميزان شير صادراتي بسيار محدود است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: شیر ، مصرف ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار