شبکه اجتماعی هم ویژگیهای مثبت هم بد آموزی داشته که با فرهنگ سازی می توان از جنبه های مثبت شبکه اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در افتتاحیه نمایشگاه الکا‌مپ 19 گفت: من به عنوان یک مسئول تفاوتی در شبکه های اجتماعی قائل نشده و باید در تمام شبکه های داخلی صفحه داشته باشم که هر کدام بیشترین مراجعه کننده را داشت من آن را انتخاب می کنم و با فرهنگ سازی می توان از جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

وی در خصوص هم کد سازی ادامه داد: من با هم کد شدن در استانها کاملا موافق هستم و روشی که مخابرات درگذشته داشت که تعرفه و آبونمان بالا می رفت باید بازنگری شود.

وی در خصوص شبکه ملی اطلاعات افزود: شبکه از سالهای گذشته در کشور وجود داشته برنامه های اجرا‌ییش در دست اقدام است و تا کنون برنامه وزارت ارتباطات حدود 15 درصد اجرا شده که امیدواریم باقیمانده را کامل کنیم.

واعظی اظهار داشت: کلیه کسانی که در بخش نرم افزار، سخت افزار، بخش خصوصی و چه قوه سه گانه کار می کنند حتما باید بین آنها همکاری و صمیمت‌ و رفاه وجود داشته باشد ما می توانیم در این عرصه تحقیق و تولید داخلی داشته که نتیجه این فعالیت ها اشتغال زایی که باعث رشد جامعه می شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ادامه داد: در سند چشم انداز 20 ساله کشور ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی و فن آوری است که 8 سال از این سند می گذرد ولی ما از هدف گذاری این سند عقب هستیم و امیدواریم که بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم و در عرصه ای که ما همه باهم کار می کنیم امید زیاد است که در برنامه 5 ساله پنجم در ماده 46 تکالیف زیادی در این عرصه برای دولت مشخص شده که بخش اعظم آن به عهده وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.

طبق بررسی 14 درصد انجام شده و 86 درصد باقی مانده که قطعا اگر زیر ساخت را فراهم نکنیم نمی‌ توانیم چیزی برای خدمت رسانی محقق کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که از بخش خصوصی حمایت کنیم و آنقدر این موضوع اهمیت داشت که اولین اقدام من این بود که معاو‌نتی را تشکیل دادم که وظیفه این معاونت که در پژوهش و تحقیق داخلی حمایت کند.

در برنامه ریزی که برای چند سال آینده انجام شده باید 50 هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود که 25 درصد برای وزارت ارتباطات برای زیر ساخت  75 درصد برای بخش خصوصی انجام شود.

واعظی افزود: ما باید از خودمان شروع کرده و می توانیم آنچه که از این عرصه درحال پیشرفت است در اختیار خود در بیاوریم و بحث آی سی تی با زندگی مردم اجین شده و باید زیر سا‌ختها فراهم شود و زمانی که شعار نمایشگاه الکا‌مپ امسال زندگی هوشمند است بدون زیر ساخت گسترده امکان پذیر نیست که رسالت سنگینی به عهده ماست که اگر به وظیفه خوب عمل شود در سالهای آینده می توانیم یک تحول چشمگیر در این عرصه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: م ، ک ، ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار