کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برطرف شدن دل درد های ناشی از وَرم کلیه با بهره گیری از دَم کرده گیاه دارویی توس امکانپذیر است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: پوست و برگ درخت توس یا غان ارزش دارویی دارند.

وی با اشاره به ترکیبات ضدالتهابی این درخت تشریح کرد: برگ های درخت غان حاوی ترکیبات ضدالتهابی و مُسکنی مانند آسپرین می باشند و به همین دلیل می تواند باعث تسکین دردهای روماتیسم شود.

نقشی با توصیه ای به افرادی که پایشان عرق می کند، ادامه داد: این افراد باید هر روز پاهای خود را در جوشانده برگ و پوست درخت توس قرار دهند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: استفاده از جوشانده گل‌های غان موجب برطرف شدن شوره سر خواهد شد.

وی به درمان درد عضلات با بهره گیری از درخت دارویی توس اظهار داشت: جوشانده گرم برگ و شاخه‌های نازک توس می‌تواند برای درمان سفتی و درد عضلات به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

نقشی ضمن بازگو نمودن آنتی اکسیدان های موجود در شیره درخت غان تاکید کرد: آلودگی هوا، مواد غذایی چرب و حتی عمل تنفس باعث تجمع توکسین یا همان سموم در بدن می شود، سمومی که از طریق مجاری طبیعی دفع نمی شوند در پوست جای می گیرند، شیره گیاه غان سرشار از آنتی اکسیدان ها است و باعث دفع توکسین ها می شود./س

برچسب ها: تسکین ، وَرم ، کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.