عدم صداقت طرفین نقطه تاریک همسر یابی اینترنتی

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: افزایش طلاق در ازدواج های اینترنتی به عواملی چون: سست بودن شروع زندگی، عدم صداقت در گفته های طرفین و مشورت نکردن با والدین بستگی دارد.

بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ابعاد تغییرات اجتماعی آنقدر گسترش یافته است، که این تغییرات همه بعدهای زندگی انسان‌ها را تحت شعاع خود قرار داده و این امر باعث بروز تغییراتی در زندگی انسان‌ها هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ کیفیتی شده است.
 
وی افزود: یکی از تغییرات اجتماعی امروزی، تغییر در شیوه انتخاب همسر است، به گونه ‌ای که در حال حاضر شاهد شیوع این گونه ازدواج ها هستیم.
این کارشناس امور اجتماعی با اشاره به همسر گزینی سنتی بیان کرد: همسر گزینی سنتی تابع شرایط خاص و ویژه ای بود که با روش‌های تغییر یافته امروزی کاملا متفاوت است، در شیوه سنتی والدین دخالت مستقیم را در انتخاب همسر داشته و تجربه آثار ‌می‌تواند چراغ هدایت و راهنمایی فرزندان باشد، در حالی که در شیوه‌های همسر گزینی جدید مانند ازدواج‌های اینترنتی و یا مراکز همسر‌یابی، نه تنها والدین بلکه هیچ یک از اطرافیان به علت بی‌خبر بودن از موضوع اظهار نظر و مداخله ای ندارند و طرف بر اساس معیار و ملاک‌های خود از طریق اینترنت دست به انتخاب همسر می زنند.
 
بای با اشاره به اینکه معایب همسر گزینی اینترنتی ادامه دارد در این نوع انتخاب همسر هیچ‌گونه اطمینانی نسبت به اطلاعات ارائه شده از طرف مقابل وجود ندارد و روش‌های راستی آزمایی نیز برای حصول اطمینان انجام‌پذیر نیست چرا که مبنای این ازدواج‌ بر صداقت استوار نیست و به همین علت اساسی و بنیان زندگی این مدل انتخاب زوجین بسیار سست و ضعیف بوده و هر لحظه ی می توان شاهد فروپاشی این گونه ازدواج ها باشد.
 
بای در پایان با توجه به نیازات جوانان خاطر نشان کرد: در مرحله آغازین خواستگاری جهت انجام تحقیقات محتاط گونه عمل کرده و از روش‌های مختلف تحقیق برای صحت گفتار طرف مقابل استفاده کنند و همچنین از تجربه والدین در این زمینه استفاده کنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: صداقت ، تاریک ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار