روسای دانشگاه ارومیه و دانشگاه یوزونجی ییل با امضاء تفاهم نامه "طرح مولانا" به روند تبادل استاد و دانشجو طی تفاهم نامه منعقده قبلی سهولت بیشتری بخشیدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه پروفسور حسن صدقی، رییس دانشگاه ارومیه طی دیداری با پروفسور پیامی باتتال، رییس دانشگاه یوزونجی ییل ضمن تاکید بر لزوم برقراری روابط علمی بین اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه به امکانات و پتانسیلهای موجود در دانشگاه ارومیه اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر اشتراکات فرهنگی دو کشور و به تبع آن دو دانشگاه تأکید و اعتقاد به دین و کتاب آسمانی قرآن کریم را مهمترین اشتراک بین دو کشور بیان نمود.

صدقی، "وحدت و یکپارچگی" بالاخص بین دانشگاهیان را حائز اهمیت ارزیابی و همیاری را در کنار همکاری در تعاملات علمی و فرهنگی مهمترین شاخص موفقیت برشمرد.

رییس دانشگاه ارومیه موفقیت کشورهای همسایه بالاخص کشورهای مسلمان را موجب افتخار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و در این بین نقش دانشگاهیان را در حل مشکلات موجود منطقه بسیار حساس عنوان کرد.

پروفسور پیامی باتتال، رییس دانشگاه یوزونجی ییل نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات دانشگاه ارومیه در دانشگاه یوزونجی ییل گفت: بسیار مشتاقیم که با این دانشگاه و اساتید مجرب موجود تعاملات علمی و فرهنگی داشته باشیم.

وی در تکمیل سخنان رییس دانشگاه ارومیه افزود: دنیای امروز به سرعت رو به رشد است و متاسفانه این رشد با تاخیر حداقل 5 سال به منطقه ما میرسد و این دانشگاهیان هستند که باید سرعت رشدمان را مترادف با رشد دنیای روز رقم بزنند؛ ما از نظر فکری و علمی از اروپائیان چیزی کم نداریم فقط کافیست دست در دست هم دهیم و در این صورت هیچ قدرتی یارای مقابله با ما دانشگاهیان کشورهای مسلمان نخواهد بود.

"پیامی باتتال" اظهار کرد: ما با گامهایی استوارتر آماده تعاملات علمی و فرهنگی با دانشگاه ارومیه هستیم و در این راستا دست همکاری شما را به گرمی میفشاریم.

رییس دانشگاه ارومیه در پایان این جلسه ثمربخش گفت: تاکنون فعالیتهای علمی و فرهنگی مشترک دو دانشگاه در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده قبلی افتخارات اساتیدمان را به امغان آورده است و امید آن دارم علاوه بر حوزه های فعالیت قبلی در علوم روز نیز پروژه های مشترک علمی به منصه ظهور برسد و طبعاً این مهم با تداوم پایدار تعاملات به بار خواهد آمد./س

برچسب ها: ترکیه ، ارومیه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.