جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ایران ارتش علاوه بر اینکه مشروعیت را از نظام سیاسی می‌گیرد از مشروعیت الهی برخوردار بوده چرا که در رأس آن ولی‌فقیه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مسجد امیرالمومنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) فرمود اهل بیت من از قرآن جدا نبوده و قرآن و اهل بیت قابل تفکیک نیست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمود ولایت فقیه استمرار حکومت انبیا است.

حیدری ادامه داد: ولایت فقیه یادگار ائمه معصومین (ع) بوده و ولایت از قرآن و قرآن از ولایت جدا نیست و اعتقاد بر این است ارتش جمهوری اسلامی ایران در امتداد ارتش ائمه اطهار (ع) است.

وی تصریح کرد: امروز ما در رکاب ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری بوده و با برکت روحانیون معظم و سازمان عقیدتی سیاسی است که ارتش با قرآن آشنا شده و آیات قرآن و رشادت و صفات مومنان را می‌خوانیم.

حیدری ابراز داشت: شهادت در راه خدا به برکت وجود ولایت است به طوری که امروز ایران با اقتدار و عزت در دنیا ایفای نقش می‌کند.

وی اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان سربازان قرآن و نمایندگان ولایت هستند و این اقتدار اقتداری است که به برکت ولایت آفریده شده و باید این راه ادامه داشته باشد.

حیدری عنوان کرد: امروز به برکت وجود ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران سه تفاوت عمده با سایر نیروهای مسلح دارد.

وی اذعان داشت: تفاوت نخست در سلسله مراتب ارتش است که در راس ارتش جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه قرار دارد.

وی دومین تفاوت را در مشروعیت ارتش عنوان کرد و یادآور شد: در سایر کشورها ارتش مشروعیت خود را از نظام سیاسی می‌گیرد ولی در ایران ارتش علاوه بر اینکه مشروعیت را از نظام سیاسی می‌گیرد از مشروعیت الهی برخوردار بوده چرا که در راس آن ولی فقیه است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سومین تفاوت در ماموریت ارتش جمهوری اسلامی بوده که ماموریت آرمانی اعتلای کلام الله است./س

برچسب ها: ارتش ، زمینی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.