مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 3میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح ترسیب کربن در منطقه بورآلان ماکو در نظر گرفته شده است.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: طرح ترسیب کربن در منطقه بورآلان ماکو با بیش از سه میلیارد ریال از اعتبارات استانی و نیز با اعتبارات ملی که رقم آن از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین خواهد شد در ماه‌های آینده به اجرا در خواهد آمد.

وی ابراز داشت: بورالان ماکو به دلیل موقعیت اقلیمی و توپوگرافی خاص به عنوان تنها منطقه بیابانی آذربایجان غربی شناسایی و در حال حاضر با معضل فرسایش بادی و حرکت شن‌های روان مواجه شده است.

پیرمرادی اضافه کرد: این مسئله مشکلات عدیده‌ای را برای روستاییان و راه‌های مواصلاتی منطقه ایجاد نموده است.

وی خاطرنشان کرد: پدیده شن‌های روان از سال‌های دهه 70 به دلیل عوامل انسانی، چرای بی‌رویه دام و شرایط خاص جغرافیایی منطقه در اثر وجود سنگ‌های بازالتی و وجود تندبادهای شدید به همراه بارش باران‌های فصلی در منطقه اتفاق افتاده و اثرات این پدیده هنوز در منطقه قابل مشاهده است.

پیرمرادی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در منطقه بورآلان ماکو به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی افزود: امید است طی ماه‌های آینده با تخصیص اعتبارات لازم کار اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به عملیات اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه بورآلان ماکو اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر در این منطقه بیش از یک هزار و 500 هکتار حصارکشی شده است./س

برچسب ها: ماکو ، آبخیزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.