نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بی رویه برنج سبب کاهش انگیزه تولید در کشاورزان می شود.

حسین نیازآذری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سه مرحله برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج به دولت تذکر دادند، افزود: استفاده از محصولات داخلی باعث ایجاد روحیه نشاط و خودکفایی داخلی خواهد شد.

وی ادامه داد: اخیرا طی مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی مقرر شد که یک ماه قبل از تولید محصولات کشاورزی و یک ماه بعد از آن، از ورود بی رویه محصولات به داخل کشور جلوگیری شود، لذا نمایندگان مجلس نیز این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار خواهند داد.

نیازآذری گفت: استاندار مازندران نیز قول مساعد داد تا از تولیدات کشاورزی به طور جدی حمایت کند تا کشاورزان حاصل دسترنج خودشان را در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: تقویت زیرساختار کشاورزی از برنامه های مهم مجمع نمایندگان مازندران است و مازندران یکی از استان های مهم در تولید محصولات کشاورزی است که باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران دارای 240 هزار هکتار زمین شالیزاری است که سالانه 950 هزار تن برابر با 44 درصد نیاز کشور، برنج تولید می کند، اظهار داشت: رونق کشاورزی نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان مازندران در صورت حمایت قادرند تا همه نیازهای کشاورزی کشور را تامین کنند، افزود: در صورتی که در همین فصل برداشت مرکبات، دولت در خرید تضمینی پرتقال و نارنگی برای تامین نیازهای شب عید اقدام کند، می تواند با این کار در کشاورزان و باغداران انگیزه ایجاد کند.

نیازآذری گفت: متاسفانه در فصل برداشت مرکبات ، تولید کنندگان نمی توانند محصولاتشان را به فروش برسانند، لذا در صورت عدم خرید دولت و حمایت کشاورزان، دولت مجبور به واردات مرکبات در فصول دیگر خواهد بود./س
/انتهای پیام
برچسب ها: واردات ، بی رویه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.