صادرات پارچه پنبه‌اي از چين در حدود 52 درصد از کل صادرات منسوجات پنبه‌اي اين کشور را به خود اختصاص داد.

عليرضا حائري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار، داشت: طي دوره ژانويه تا سپتامبر سال جاري،‌ ارزش واردات و صادرات منسوجات پنبه‌اي چين به ترتيب برابر با 6.86 و 21.51 ميليارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28.6 و 15.4 درصد رشد يافته که اين امر بيانگر بهبود بازار تجارت منسوجات پنبه‌اي در چين مي‌باشد.

وي در ادامه افزود: طي همين مدت، واردات و صادرات نخهاي پنبه‌اي چين به ترتيب برابر با 1.568 ميليون تن و 397 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 44 درصد و 22 درصد بيشتر مي‌باشد. اين امر بيانگر وجود تقاضاي بالا براي واردات نخهاي پنبه‌اي به چين از سال گذشته تاکنون است. در خصوص سهم بازار مذکور مي‌توان اظهار داشت که پاکستان در حدود يک سوم، هند در حدود 29 درصد و ويتنام 11 درصد از بازار نخهاي وارداتي به چين را به خود اختصاص داده‌اند.

حائري خاطرنشان کرد: طي مدت مورد بررسي، چين در حدود 3.226 ميليون تن پنبه به چين عبارتند از ايالات متحده آمريکا، هند و استراليا در اين بين، استراليا توانسته از ازبکستان عبور کند و براي دومين سال متوالي در مقام سوم بزرگترين کشورهاي صادرکننده پنبه به چين قرار گيرد.

دبير انجمن صنايع نساجي ايران در خصوص واردات پنبه از استراليا به چين گفت: طي مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزايش يافته و اين در حالي است که واردات پنبه چين از ايالات متحده آمريکا طي همين مدت شاهد کاهش 18 درصدي بوده است حتي واردات محصول مذکور ازهند نيز 35 درصد کاهش داشته است.

وي در پايان افزود: از سوي ديگر، صادرات پارچه پنبه‌اي از چين به روند صعودي خود ادامه مي‌دهد طي سه فصل اول سال جاري (9 ماه اول سال)، صادرات پارچه پنبه‌اي از چين در حدود 52 درصد از کل صادرات منسوجات پنبه‌اي اين کشور را به خود اختصاص داد و به 11.2 ميليارد دلار و يا به عبارتي به 6.88 ميليارد متر رسيد واردات پارچه‌ي پنبه‌اي توسط چين طي مدت مذکور نيز در حدود 600 ميليون متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد کاهش يافته است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار