رئيس مركز همكاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم:

ايران با همه كشورهاي جهان همكاري علمي دارد

بر اساس اصول ديپلماسي علم و فناوري ايران با همه كشورهاي جهان به جز رژيم اشغالگر قدس همكاري علمي دارد.

ارسلان قرباني، رئيس مركز همكاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: توافق اخير ژنو را گامي مثبت در جهت گسترش ارتباطات و همكاري‌هاي علمي ايران با كشورهاي گروه 1+5 از آن جمله دانشگاه‌هاي انگليس و آمريكا عنوان كرد.

وي در خصوص تأثيرات مثبت توافق ايران با گروه 1+5 از جمله گسترش تبادلات و همكاري‌هاي علمي بين‌المللي كشورمان با كشورهاي عضو گروه 1+5 گفت: هر نوع تحول در سياست خارجي و بهبود روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي 1+5 پيامدهاي مثبتي را در همه زمينه‌ها به ويژه توسعه همكاري علمي بين‌المللي با كشورها را در برخواهد داشت.

قرباني، با اشاره به همكاري‌هاي قبلي ايران با كشورهاي 1+5 اظهار داشت: بر اساس اصول ديپلماسي علم و فناوري، ايران با همه كشورهاي جهان به جز رژيم اشغالگر قدس همكاري علمي دارد، لكن تأثيرات منفي چالش‌ها و منازعات سياسي در روند روابط و همكاري‌هاي علمي بين‌المللي قابل انكار نيست.

وي تصريح كرد: انتظار مي‌رود ايران به تدريج سيگنال‌هاي مثبت اين تعامل را دريافت كند و البته نقش كشورمان در گسترش اين قبل تعاملات را نمي‌توان ناديده گرفت هرچند كه ترميم و احياي ارتباطات منقطع پيشين نياز به زمان دارد.

وي، خاطرنشان كرد: حضور جمعيت قابل توجه ايرانيان و مسلمانان در كشورهاي آمريكا و انگليس به عنوان يك منبع قدرت اين كشورها را در الويت ارتباطات علمي با اعضاي گروه 1+5 قرار مي‌دهد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار