کارگردان مجموعه تلویزیونی "یادآوری" گفت:در میان هم نسل‌های من خاطراتی وجود دارد از تجربه خانوادگی فیلم دیدن و دنبال کردن سریال‌ها که چند سالی است کمرنگ شده.

حجت‌ قاسم‌زاده اصل کارگردان مجموعه تلویزیونی "یادآوری" به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی در گذشته بود و اکنون نیز در میان هم نسل های من خاطراتی وجود دارد از تجربه خانوادگی فیلم دیدن و دنبال کردن سریال ها. سریال هایی که شاید الان به خاطر گذشت زمان خوب جلوه نکنند اما در زمان خودشان خانواده ها را دور هم جمع می کرد. این اتفاق چند سالی است کمرنگ شده.

قاسم زاده اصل درخصوص تولید این اثر بیان کرد: نقطه شروع همواره فیلمنامه است. فیلمنامه این سریال برگ برنده ما بود و هست. فیلمنامه کامل و در 1166 صفحه به دستم رسید که با خواندن آن واقعا نمی شد در برابر وسوسه ساختش مقاومت کرد. 

وی درخصوص بازیگران این اثر اظهار داشت: با تعدادی از بازیگران در کارهای پیشین کار کرده بودم که اینبار متفاوت ترین نقش ها را برایشان انتخاب کردم و در مورد بقیه هم مبنا را روی تفاوت چشمگیر گذاشتیم. مثلا برای نقش غلام قهوه چی بعضی انتخاب های طبیعی وجود دارد که برای مخاطب هم آشناست اما انتخاب قاسم زارع برای این نقش کاملا غیر طبیعی بود که هم خود او آماده کار متفاوت بود و ریسک کرد و هم من استقبال کردم و به نتیجه بسیار متفاوت رسیدیم. قاسم زارع بازیگر بسیار خوبی است که در یادآوری بخش تازه ای از توانمندی هایش را به نمایش گذاشت. یا انتخاب بازیگران جوان تر مثل روزبه حصاری، متین ستوده، سام کبودوند ریسکی آگاهانه بود که هم خودشان بسیار تلاش کردند و هم ما الان نتیجه بهتری داریم. از نظر من فرهاد قائمیان و امیر آقایی ستاره های این سریال هستند تلاش و زحمتی شگرف پشت هر لحظه شان خوابیده که امیدوارم بیننده ها را هم راضی کند.

وی افزود: شبکه‌ آی فیلم، شبکه‌ای برون مرزی است که مخاطبینی از سایر کشورها دارد که این ویژگی طبعات و الزاماتی در تولید برای من داشت چه در انتخاب بازیگرها و چه در انتخاب لوکیشن ها. این الزامات هم چیزی از سوی شبکه نبود میلی شخصی بود که اگر قرار است نماینده کشورم باشم باید به بهترین شکل ممکن دیده شویم. 

قاسم‌زاده اصل در ادامه در مورد نحوه فیلمسازی خود و شباهت آثارش اظهار داشت: هر انسانی برای خود یک زندگی زیستی دارد که شامل کودکی و خانواده و محیطی که بزرگ شده وآدم هایی که آشنا شده و کتاب هایی که خوانده و... می شود. دنیای من همان چیزی است که در کارهایم می بینید به اینها فکر می کنم و با همین ها زندگی می کنم و موقع کار آرزویم این است که بتوانم اینها را با بیننده به اشتراک بگذارم و خوششان بیاید. فیلم دیدن و کتاب خواندن چیزهایی هستند که تجربه زیستی مشترک مخاطب ها می شوند و بیننده اگر با شخصیت ها همراه شود انگار که نوعی دیگر از زندگی را تجربه کرده است.

وی افزود: کارگردانی یک شغل نیست پنجره‌ای است که من از آن به دنیا نگاه می کنم و دیگران دعوت به تماشا از پشت همین پنجره می‌کنم.

کارگردان "یادآوری" در مورد غم‌های موجود در تمامی آثارش تصریح کرد: من اصولا انسانی شاد و بذله‌گو هستم آنچه که شما تعبیر به غم می‌کنید از نظر خودم زندگی است با چاشنی واقعیت و اندکی دلتنگی، همین. 

وی در مورد چند داستانی بودن اثرش عنوان کرد: همه کارهای من چند داستانی نبوده اند. اما فکر می کنم بیننده امروز یک داستان راضی اش نمی کند و احتیاج به چندین داستان دارد. شاید یکی از دلایلی که فیلمنامه خانم رویا غفاری مرا به شدت جذب کرد همین چند داستانی بودن سریال یادآوری بود.

وی در پایان درخصوص بازخوردهای مخاطبان نسبت به این مجموعه خاطر نشان کرد: تا به امروز بازخوردهای خوبی از داخل و خارج کشور دریافت کردم. مخاطبین ما قسمت به قسمت بیشتر می شود و این نهایت آرزوی هر کارگردانی است که مردم کارش را دوست داشته باشند.

گفتنی است؛ تا به امروز 30 قسمت مجموعه تدوین شده و گروه مشغول تدوین و دوبله عربی 10 قسمت پایانی هستند که تا یک‌ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار