آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: باید مراقب بود، مجالس حسینی تبدیل به مجالس سیاسی و جناحی خاص نشود، چرا که باید اهداف امام حسین (ع) برای همه مردم تبیین شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی" ضمن توصیه به هیئت‌های عزاداری و مداحان گفت: هیئت‌های عزاداری برای پرداختن رقم‌های بالا به مداحان مسابقه نگذارند،‌ کار عزاداری را تبدیل به تجارت نکنید. 

معظم له با بیان این که کارهای خلاف وارد عزاداری حسینی(ع)نشود، تاکید کرد: باید مراقب باشیم کارهای خلاف، بساط  امام حسین(ع) را آلوده نکند.
 
وی با بیان این که پیامی به مداحان دارم، تصریح کرد: مداحان پیشکسوت، مداحان جوان را آموزش دهند، و سبک‌های متین و سنگین و در شأن مجلس امام حسین (ع) را اجرا نمایند.
 
*سبک های عیش و نوش را وارد مجالس حسینی(ع) نکنید
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: مراقب باشید، سبک‌های  مجالس عیش و نوش را وارد مجالس حسینی(ع) نکنند و هیئت‌های عزاداری نیز برای پرداختن رقم های بالا به مداحان  مسابقه نگذارند و کار عزارادای را تبدیل به تجارت نکنند.
 
آیت الله مکارم شیرازی  اظهار داشت: مداحان  و هیئت‌ها باید  قصدشان خالص باشد، وجوه کلان و رقم‌های بالا  خدای ناکرده موجب بی اخلاصی  می‌شود، باید مداحان پیشکوست آنها را نهی کنند .
 
*بیان مسائل سیاسی و جناحی ممنوع
 
وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی وارد مجالس حسینی نشود، گفت: باید مراقب بود، مجالس حسینی تبدیل به مجالس  سیاسی و جناحی خاص نشود، چرا که باید اهداف امام  حسین (ع) برای همه مردم تبیین شود.
 
این مرجع تقلید گفت: اساتید دانشگاه‌های ژاین برنامه‌های عزادارای را دیده بودند خیلی تحت تاثیر قرارگرفته بودند، عاشورا  بعد از 1400 سال  ظرفیت‌های زیادی  دارد، مشروط بر این که وارد مسائل افراطی و آلوده  نشود.
 
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام  هادی (ع)  اظهارداشت: سرزمین‌هایی وجود دارد که خدای متعال دعای بندگان را مستجاب می‌کند و یکی از سرزمین‌هایی که دعا درآنجا مستجاب می شود، کربلا است، سرزمین کربلا زیرا مدفن شهیدان راه خدا و دارای شرافت خاصی است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به واقعه کربلا، ابراز داشت: چیزی از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود که تفاله‌های جاهلیت، زمام امور مسلمین را به دست گرفتند و امام  حسین(ع) برای رسوایی آنان و نشان دادن انحراف  قیام کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، اظهار داشت: ماه صفر ماهی است که حوادث دردناک، رحلت پیامبر(ص)، اربعین  حسینی، شهادت  امام مجتبی و امام رضا(ع) در آن واقع شده است.
 
وی با بیان این که  زمینه  تبلیغات دین در ماه صفر  فراهم است، افزود: در مجالس حسینی (ع) باید مردم را با  اهداف  امام  حسین(ع)  آشنا کرد و نحوه  عزادارای  درست را به مردم تبیین کرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به سجده زیارت عاشورا تصریح کرد: اگر مفهوم  سجده آخر زیارت عاشورا را تبیین کنیم،  همه چیز  درست می‌شود، خواستن شفاعت از امام حسین(ع) بدون ثبات قدم امکان پذیر نبوده، بلکه باید ثابت قدم بود و مانند کسانی که خون قلبشان را در راه دین  ریخته‌اند، صادقانه همراه آنها حرکت کنیم و امر و به معروف و نهی از منکر انجام دهیم.
 
زیارات اهل بیت (ع)درس نامه‌های اسلام
 
معظم‌له خاطر نشان کرد: اگر محتوای زیارت عاشورا را بفهمیم و برای مردم تبیین کنیم، همه کارها درست می شود، چرا که  زیارات و دعاهای اهل بیت (ع)درس نامه‌های اسلام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار