سفیر سابق ایران در چین با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به گذشته از یک کادر حرفه‌ای و باتجربه‌تری برخوردار است که به طور قطع می تواند بیش از گذشته موفق‌ عمل کند، گفت: در همین راستا همگان به انتظار نشسته‌اند تا آثار تحولات مثبت دستگاه دیپلماسی کشورمان را در آینده‌ای نه چندان دور مشاهده کنند.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان طی 100 روز از آغاز دولت تدبیر و امید، گفت: بررسی عملکرد یک دولت در دوره‌ کوتاه‌مدت 100 روزه نمی‌تواند یک نظر واقع‌بینانه باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بحث‌های مربوط به سیاست خارجی نیازمند یک دوره بلند‌مدت است که باید روند تحولاتی خود را طی کند تا از این رو بتوانیم نسبت به موفقیت‌‌آمیز بودن و یا موفقیت‌آمیز نبودن آن اظهارنظر کنیم.

منصوری تصریح کرد: ایران در برابر همسایگان، غرب و کشورهای غیر‌متعهد مناسبات سیاسی جداگانه‌ای دارد که با توجه به شعار دولت جدید و سوابق آن به نظر می‌رسد که در حال حاضر فضای روابط دیپلماتیکی‌مان نسبت به گذشته روند مثبت‌تری را طی می‌کند.

وی افزود: دولت قبلی همواره از ادبیاتی غیر متعارف با دنیا استفاده می‌کرد که هیچ‌گاه مورد تایید اذهان عمومی قرار نمی‌گرفت و این در حالی است که این مسئله در دولت تدبیر و امید هیچ‌گاه دیده و تکرار نشده است، از این رو می توان این مسئله را یک حرکت مثبت برای دستگاه دیپلماسی کشورمان ارزیابی کرد.

سفیر سابق ایران در چین اظهار داشت: اگر این روند مثبت ادامه یابد به طور قطع بر بهبود روابط دیپلماتیکی کشورمان با دنیا تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به گذشته از یک کادر حرفه‌ای و باتجربه‌تری برخوردار شده که به طور قطع می تواند بیش از گذشته موفق‌آمیزتر عمل کند، خاطر نشان کرد: در همین راستا همگان به انتظار نشسته‌اند تا آثار  تحولات مثبت دستگاه دیپلماسی کشورمان را در آینده‌ای نه چندان دور مشاهده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار