یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه توافقنامه ژنو، فضای مناسبی برای تعامل ایران با کشورهای دیگر ایجاد کرده است، گفت: کشورهای منطقه به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یک رویکرد جدیدی را با توجه موارد گفته شده با ایران پیدا کرده‌اند و در همین راستا برای برقراری رابطه با کشورمان پیش‌قدم شده‌اند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاورد‌های دولت جدید از جمله توافقنامه ژنو و گسترش روابط ایران با سایر کشورها، گفت: امضای توافقنامه ژنو موجب ایجاد فضای جدیدی از روابط دیپلماتیک  به سود جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای شد.

وی گریزی بر سفرهای اخیر مسئولین منطقه‌ای به کشورمان داشت و افزود: سفرهای مقامات خارجی به ایران همچون "داوود اوغلو" وزیر و " عبدالله بن زاید آل نهیان" وزرای خارجه ترکیه و امارات از یک سو و همچنین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای منطقه از سوی دیگر نشان می‌دهد که توافقنامه ژنو، فضای مناسبی برای تعامل ایران با کشورهای دیگر ایجاد کرده است.

هانی‌زاده تصریح کرد: کشورهای منطقه به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یک رویکرد جدیدی را با توجه موارد گفته شده با ایران پیدا کرده‌اند و در همین راستا برای برقراری رابطه با کشورمان پیش‌قدم شده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان درباره چگونگی روابط سیاسی ایران با عربستان در آینده، خاطرنشان کرد: متاسفانه عربستان ثابت کرده است که شریک قابل اطمینانی نبوده و با توجه به اینکه این کشور یک جبهه عبری_عربی علیه ایران تشکیل داده به نظر می‌رسد که عربستان آخرین کشوری خواهد بود که با ایران ارتباط برقرار می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار