رییس سازمان بسیج مستضعفان، پرده برداری از نقاب تزویر دشمن و نشان دادن چهره ی واقعی آمریکا و اسراییل را مهمترین وظیفه ی رسانه و بسیج دانست.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سردار نقدی در مراسم اختتامیه ی یازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه که در مشهد مقدس برگزار شد گفت: رسالت بسیج و رسانه یکی است. رسانه تلاش می کند واقعیت را درست و شفاف برای مردم بیان کند و بسیج نیز در میدان و کف زمین از این فضا استفاده کرده و تلاش می کند نیروهای آگاه را در مقابل دشمن یکپارچه کند.

وی با بیان این مطلب که بسیج اعمال قدرت مردم است، یکپارچه کردن مردم و حفظ قدرت مردم برای اعمال آن در مقابل زورگویان را وظیفه دیگر رسانه و بسیج خواند و افزود: بعد از پرده برداری از چهره ی ریاکارانه ی دشمن، وظیفه ی ما حفظ قدرت مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اکثریت مردم ایران بی سواد مطلق بودند اما امروز ما حدود 4 و نیم میلیون دانشجو و 100 هزار استاد دانشگاه داریم. امروز کار ما راحت تر است و می توانیم در مقابل دشمن بایستیم و لذا باید پرده از چهره ی تزویر دشمن برداریم.

سردار نقدی وظیفه ی دیگر رسانه و بسیج را بازنگری ضعف های خود و ارایه ی راهکارهایی برای اصلاح و پیشرفت عنوان کرد و تصریح کرد: برخلاف این که دشمن با انتقادهای مغرقانه از ما، ما را تخریب کرده، دلایل نادرستی را برای آن ها بیان می کند و زمانی که مشکلی را عنوان می کند گرد یأس و ناامیدی را در جامعه مان می پاشد، ما باید نقدی از خود ارایه بدهیم که امید را در جامعه نشان بدهد و در کنار شکست ها، برجستگی ها و پیشرفت هایمان را نیز مطرح کنیم و اگر اینگونه صورت بگیرد ما موفق به یک فرهنگ سازی درست شده ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفان به نامگذاری سال های اخیر با عناوینی از قبیل اصلاح الگوی مصرف، کار وسرمایه ی ملی و انضباط اقتصادی اشاره کرد و گفت: هر پیشرفت ما در سال های اخیر در نتیجه ی نقدی از خود ما بوده است و با همین نقدهای عالمانه ودرست خواهیم توانست استحکام ساخت داخلی نظام را رقم بزنیم.

رسانه باید به گونه ای عمل کند که امید دشمن قطع شود

جانشین کل فرمانده سپاه گفت با اشاره به واقعه ی کربلا و روشنگری های زینب سلام الله علیها گفت: روز حضرت زینب را روز پرستار نامیده اند درحالی که این روز بیشتر با ویژگی های رسانه غرابت دارد زیرا که وظیفه ی رسانه نیز روشنگری است.

وی آمریکا را مرکز پایگاه های رسانه ای مبتذل، مستهجن، مخرب اخلاق و خمپاره های فرهنگی خواند و گفت: مسأله ی ما با آمریکا مسأله ی اعتقاد نیست مسأله ی ماهیت آمریکاست. آمریکا مسوول تمام بمب گذاری های سوریه،عراق، ایران و دیگر ملل مسلمان است.

سردار نقدی بیان کرد: آمریکا امروز با در اختیار داشتن هزاران شبکه ی ماهواره ای خود را به گونه ای معرفی می کند که ضد تروریست است در حالی که جایگاه اصلی اغلب تروریست هاست، حرف از حقوق بشر می زند اما بیشترین تجاوز را در حق بشریت داشته است، نکبت بارترین پرونده های حق بشر را دارد بیش از 100 زندان و شکنجه گاه در سراسر دنیا دارد اما خود را به عنوان مهد حقوق بشر نشان داده است. و مهمتر از همه او حرف از آزادی بیان می زند در حالی که با تمام همت خود را به کار می گیرد که از ترجمه ی رسانه ی ما در سراسر دنیا ممانعت کند.

وی با اشاره به جمله ی امام که فرمودند: ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد مگر آن که آمریکا آدم بشود، گفت: تا زمانی که آمریکا به جنایات و تجاوزات خود ادامه دهد حتی اگر ده تا قرار داد هم با ما ببندد و تمام امتیازات را به ما داده و نفت ما را خریداری کند اعتماد ما جلب نمی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اصلی ترین انگیزه ی رویدادهای تروریستی و بمب گذاری ها که امروز در مناطق مختلف جهان تحت عنوان مبارزه با وهابیت صورت می گیرد تفرقه انداختن بین مسلمانان است که خوشبختانه ما در سایه ی اسلام و با هوشمندی مرجعیت ولی امرمان توانسته ایم این توطئه را خنثی کنیم.

ما باید سلطه ی دلار را بر اقتصاد دنیا کم کنیم

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امروز این تصور القایی که بهبود وضع اقتصادی ما با نگاه به بیرون درست می شود اشتباه است، زیرا که مشکل اقتصاد ما مشخص بوده و باید از داخل حل شود.

سردار نقدی با تأکید بر این امر که باید تسلط دلار را بر اقتصاد دنیا کم کنیم، تصریح کرد: وابستگی به نفت خام، عدم بهره برداری از تولید ملی، نرسیدن سود به تولید کننده و واسطه ها و در پایان بی انضباطی اقتصادی مشکلات اقتصادی ماست که راه حل هیچ یک از آن ها را نمی توان در خارج کشور جست و باید با تلاش و درایت در داخل کشور برطرف شوند.

وی در پایان با موافقت خود را با درخواست دکتر جعفری رییس بسیج رسانه ی ملی مبنی بر تشکیل کارگروه های دایمی بسیج و رسانه اعلام کرد و گفت: امیدواریم که این کار صورت گرفته و ما بتوانیم در آن ها به بحث و ارایه ی کارهای علمی بپردازیم./س

برچسب ها: بسیج ، رسانه ، رسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.