یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر مسئولین کشورهای منطقه به ایران بیانگر یک رویکرد مثبت از سوی این کشورها به ایران است و متقابلا همانگونه که در قانون اساسی ایران بر ارتباط خوب و محکم با همسایگان و کشورهای اسلامی و عربی تاکید شده، برای پاسخ به این رویکرد شاهد سفرهای موفقیت‌آمیز مقامات ایرانی به این کشورها هستیم.

"میر مسعود حسینیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفرهای موفقیت‌آمیز مقامات ایرانی به سایر کشورها و دو سویه بودن این سفرها، گفت: خوشبختانه مدتی است که شاهد افزایش قدرت و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در این میان می‌توان به سفر موفقیت‌آمیز رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک و همچنین موفقیت‌های سیاسی ایران در عرصه بین‌الملل و منطقه، امضای توافقنامه ژنو در مقر سازمان ملل و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای کشورمان اشاره کرد.

حسینیان تصریح کرد: سفر مسئولین کشورهای منطقه به ایران بیانگر یک رویکرد مثبت از سوی این کشورها به ایران است و متقابلا همانگونه که در قانون اساسی ایران بر ارتباط خوب و محکم با همسایگان و کشورهای اسلامی و عربی تاکید شده، برای پاسخ به این رویکرد شاهد سفرهای موفقیت‌آمیز مقامات ایرانی به این کشورها هستیم.

وی اظهار داشت: این نکته را نباید فراموش کرد که قدرت ایران در منطقه و استحکام این قدرت به طور حقیقی به مذاق برخی از کشورها خوش نمی‌آید که در نهایت شاهد بعضی موضع‌گیری‌های خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران هستیم.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که هرگونه پیشرفت کشورمان در جهت مصالح و منافع کشورهای همسایه و دوست خواهد بود و هیچ‌ چشم‌داشتی در هیچ زمینه‌ای نسبت به همسایگان نداشته است، از سوی دیگر ایران همواره خواستار بهترین روابط با کشورهای دوست و همسایه  بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار