نبود قوانین رقابتی و دخالت‌های دولت و مجلس و در ‌‌نهایت تحمیل فشارهای اعمال شده از سوی دولت و مجلس به صنعت بیمه ، باعث شده فضای رقابت در صنعت بیمه به هیچ عنوان مستقل نباشد.

 غلامرضا تاج گردون دبیرکل سندیکای بیمه گران و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در رابطه با بحث انحصار باید بگویم که به علت دخالت‌های اعمال شده از سوی دولت و مجلس بر صنعت بیمه متأسفانه رقابت در این صنعت تقریبا وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: بحث انحصار مانع از ایجاد فضای رقابتی سالم در صنعت بیمه کشور شده که این موضوع لطمه جبران ناپذیری را بر پیکره صنعت بیمه وارد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در این رابطه مجلس برنامه‌ای را در دستور کار قرار داده تا برای رقابت در صنعت بیمه کشور ارتقای یافته و ما شاهد رقابتی سالم و شفاف بین شرکت‌های بیمه‌ای کشور داشتیم. 

وی در رابطه با نقش مذاکرات اخیر در کاهش فشارهای اعمال شده در صنعت بیمه و بهبود فضای رقابتی بیمه در کشور گفت: نتایج مذاکرات انجام شده به طور حتم نقش موثری در توسعه و رونق فعالیت‌های صنعت بیمه کشور دارد. 

زیرا باعث ورود بیمه گران خارجی و در ‌‌نهایت انتقال برخی از ریسک‌های داخلی به خارج از کشور می‌شود. زیرا انباشت ریسک در داخل کشور در بلند مدت لطمات جبران ناپذیری را به صنعت بیمه کشور وارد می‌کند در کنار این موضوع ورود شرکت‌های خارجی به صنعت بیمه باعث استفاده از امکانات و تجربیات آن‌ها در داخل کشور می‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وجود ، انحصار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار