رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

تغییر ریسک بیمه نامه شخص ثالث

بیمه مرکزی پیگیر تغییر ریسک بیمه نامه شخص ثالث از خودرو به رانندگان است که به علت نبود قوانین مربوطه قوانین مربوطه این امکان در حال حاضر وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمدابراهیم امین در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بیمه مرکزی همواره دنبال ارتقای فعالیت‌های صنعت بیمه از طریق افزایش و ارتقای نظارت بهتر و فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای و ایجاد رقابت بهتر و بیشتر در بین شرکت‌های بیمه است. 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در سالهای اخیر گام‌های مهمی در رابطه با ارتقای نظاری به ویژه اجرای نظارت مالی در صنعت بیمه برداشته شده که نقش مهمی در رونق فعالیت‌های بیمه کشور دارد. 

امین با بیان اینکه بی‌انصافی است که بگوییم در صنعت بیمه هیچ تحول مثبتی در رابطه با ایجاد رقابت بوجود نیامده است عنوان کرد: گام‌های مهمی در رابطه با توسعه و رونق رقابت در بین شرکت‌های بیمه تاکنون برداشته شده که این حرکت‌ها نیازمند توجه و گسترش بیشتر در صنعت بیمه است.

امین در رابطه با حضور شرکت‌های بیمه‌ای خارجی در صنعت بیمه براساس مذاکرات انجام شده عنوان کرد: کاهش و یا لغو تحریم اعمال شده در صنعت بیمه نقش مهمی در توسعه و رونق فعالیت‌های این صنعت دارد. را كه  این کار باعث انتقال برخی از ریسک‌های داخلی به شرکت‌های بیمه خارجی می‌شود. 

وی تصریح کرد: در کنار این موضوع ورود شرکت‌های بیمه خارجی به صنعت بیمه کشور باعث ارتقای صنعت بیمه در داخل و رونق همکاری‌های بیمه‌ای همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های بیمه‌ای خارجی برای توسعه و رونق صنعت بیمه را در پی دارد. ضمن آنکه منجر به گسترش همکاری‌های بین شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی می‌شود. 

وی در رابطه با بحث بیمه نامه شخص ثالث عنوان کرد: در مورد این موضوع دو نکته مهم وجود دارد یکی ریسک ضریب امنیت خودرو‌ها و دیگری ریسک رانندگان است که در حال حاضر  فقط بیمه نامه‌های شخص ثالث صادر شده مربوط به پوشش ریسک خودرو هستند.
 
همچنین در این مورد یک نکته حائز اهمیت وجود دارد که آن نکته مربوط به ارزان بودن تعرفه بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای فاقد هرگونه امکانات ایمنی است در حالی که خودروهایی که دارای تجهیزات ایمنی مانند ایربک کمربند ایمنی و سایر موارد ایمنی خودرو هستند متأسفانه نرخ تعرفه بیمه نامه شخص ثالث آن‌ها گران‌تر است. 

امین افزود: بیمه مرکزی پیگیر تغییر ریسک بیمه نامه شخص ثالث از خودرو به رانندگان است که به علت نبود قوانین مربوطه قوانین مربوطه این امکان در حال حاضر وجود ندارد که ما بتوانیم ریسک پوشش بیمه نامه شخص ثالث را به راننده منتقل کنیم. بیمه مرکزی همچنان پیگیر تقسیم ریسک بین راننده و خودرو در رابطه با بحث بیمه نامه شخص ثالث است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیمه ، مرکزی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار