در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه، شاخص توليدات کارخانه‌اي در فرانسه در ماه نوامبر به شدت سقوط کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه و به طور کلي، کاهش تقاضا براي محصولات و تجهيزات توليدي صنايع اين کشور، شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع در ماه نوامبر کاهش يافت.

بر اساس این گزارش، رقم کاهش شاخص توليدات کارخانه‌اي در فرانسه در ماه نوامبر چنان شديد بود که از ماه ژوئن تاکنون چنين کاهشي در اين بخش سابقه نداشته است.

بر اساس شاخص مديران خريد (PMI) موسسه ارائه خدمات مالي و تجاري "مارکيت"، يعني ميزان خريدي که مديران هر شرکت توليدي سفارش مي‌دهند، رشد توليدات کارخانه‌اي که بر اساس اعدادي از يک تا 100 واحد اندازه گيري مي‌شود، در ماه نوامبر به 48.4 واحد در برابر 49.1 واحد در ماه اکتبر رسيد.

 اين شاخص به طور کلي آهنگ افزايش يا کاهش رونق اقتصادي در بخش صنايع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادي بر اساس ميزان خدمات، سفارش‌هاي جديد، تحويل‌ها و توليد نشان مي‌دهد.

همچنین این شاخص برای پيش‌بيني فراز و نشيب‌هاي توليد ناخالص داخلي کشورها و مناطق اقتصادي در کوتاه مدت به کار برده مي‌شود.

 اگر رقم اين شاخص، بالاي50 واحد باشد به معناي آن است که در اين بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پايين‌تر از50 واحد باشد به معناي افت رونق اقتصادي در بخش مربوطه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، کاهش ، تولیدات ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار