مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – منطقه نوشهر گفت: در هشت ماه نخست امسال 157 هزار و 357 متر مربع از اراضی ملی در غرب مازندران از دست متصرفان خارج شده است.

اسحاق عطایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان این که اقدامات در بخش جلوگیری از تصرف و خلع ید اراضی تصرف شده در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها انجام شد، افزود: 121 هزار و 904 متر مربع از این عرصه ها مربوط به اراضی جنگلی و 35 هزار و 453 متر مربع نیز مربوط به مراتع بود.

وی اظهار داشت: در اجرای احکام قضایی صادر شده مربوط به تصرفات سابقه دار، در مجموع 120 هزار و 993 متر مربع از جنگل ها و 11 هزار و 207 متر مربع از مراتع خلع ید شد.

عطایی تاکید کرد: در بخش جلوگیری از تصرف اراضی ملی و خلع ید 99 پرونده قضایی تشکیل شد که مبین حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

وی بیان داشت: 127 پرونده قضایی نیز برای متصرفان و تخریب کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی و همچنین جلوگیری از تصرف و خلع ید اراضی ملی غرب مازندران تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: متخلفان مذکور در بخش تخریب و تصرف در مجموع 59 هزار و 530 متر مربع از زمین های جنگلی غرب مازندران را دستخوش تجاوز و تخریب کرده بودند.

وی اضافه کرد: این اقدام در چارچوب اجرای ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

عطایی با اشاره به برداشت غیر مجاز 23 هزار و 294 متر مکعب مخلوط از اراضی ملی اظهار داشت: برای متخلفان این بخش نیز 28 پرونده قضایی تشکیل شد.

وی با اشاره به این که طبق ماده 42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، قطع درختان جنگلی بدون کسب مجوز کتبی از منابع طبیعی ممنوع است،گفت: در هفت ماه نخست امسال در مجموع برای قطع غیر مجاز چهار هزار و 807 اصله درخت و درختچه، تعداد 68 پرونده قضایی تشکیل شد.

حوزهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رُویان تا رامسر را پوشش می دهد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: اراضی ، ملی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.